Google zet Marissa Mayer aan het hoofd van Locatie & Lokale Diensten

Marissa_MayerVolgens verschillende bronnen zal Marissa Mayer, Google’s huidige VP van Search Product en User Experience, aan het hoofd komen te staan van de afdeling ‘locatie en lokale diensten’ . Udi Manber, ondertussen ook een gevestigde waarde, zal haar plaats innemen.

Sinds haar toetreding bij Google in 1999 is Mayer onmisbaar geworden binnen het bedrijf. Als hoofd van Search Products coördineerde ze de ontwikkeling en het ontwerp van de zoekinterface en lanceerde ze meer dan 100 features en producten zoals recent nog Google Instant. De overstap naar locatie en lokale diensten is er gekomen door het vergrote belang dat Google hecht aan locatie en lokale diensten. Google heeft door Google Places op te bouwen zijn aanbod aan locatie en lokale diensten uitgebreid en neemt nu ook een actievere rol om locatie en mobiele producten en diensten dichter bij elkaar te brengen.

Het succes en de inkomsten van Google zijn (momenteel) afkomstig door de online advertentieverkoop. Googles benadering van adverteren, waarbij ze contextuele en gerichte advertenties hanteren, is enorm winstgevend geweest voor het bedrijf. De volgende stap voor adverteren is de integratie van ‘real-time geolocation targeting’ wat natuurlijk ook het succes van Foursquare verklaart. De locatie is volgens adverteerders de heilige graal van gericht adverteren.

Mayer staat ervoor gekend dat ze resultaten kan leveren. Haar overstap naar locatie en lokale diensten bewijst dat Google groot wil inzetten op deze diensten.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *