Google vergemakkelijkt globale online marketing met nieuwe marketingtools

Google_Ads_LogoGoogle maakt globale online marketing een stukje makkelijker en toegankelijker door twee nieuwe ‘producten’ te introduceren: Google Ads for Global Advertisers en Global Market Finder. Bedrijven die van over heel de wereld veel trafiek ontvangen of bedrijven die globaal willen uitbreiden of zelfs voor webshops die hun materiaal aan de andere kant van de wereld aan de man willen brengen, … Kortom, voor bedrijven die geïnteresseerd zijn in internationaal online adverteren, zijn dit zeer sterke marketingtools.

Google Ads for Global Advertisers

Om globaal uit te breiden, moet je op verschillende dingen voorbereid zijn. Zo moet je de markt(en) door en door kennen waarop je gaat spelen en jouw producten online gaat verkopen. Vervolgens moet je je klanten ook in hun moedertaal aanspreken en naargelang waar je gaat verkopen, betekent dat dat je een nieuwe versie van je website moet maken in de taal van de gekozen markt. En ten slotte moet je jezelf bekend maken en je richten op die klanten die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw producten.

De nieuwe ‘globale marketingtools’ die Google aanbiedt, helpen adverteerders om deze obstakels te overkomen. Google Ads for Global Advertisers fungeert als een soort van centrale plaats voor de Google tools en tips voor bedrijven. Zo kan je via de site de juiste markt vinden om jouw producten en diensten te verkopen. Je kan ook je website en advertentieteksten via de site vertalen, nieuwe klanten vinden met relevante advertenties en de internationale betalingsmogelijkheden, verzendingsmogelijkheden en klantendienst leren kennen.

Google_Ads_Advertiser

Global Market Finder

De tweede Google online marketingtool is Global Market Finder. Deze tool kan je gratis gebruiken en helpt je om markten te identificeren met een hoge vraag voor jouw producten en diensten.  Met deze tool kan je makkelijk je keyword(s) vertalen naar 56 verschillende talen. Vervolgens maakt de tool gebruik van data van Google search trends om na te gaan waar in de wereld gezocht word naar jouw product of dienst. Bovendien kan je makkelijk nieuwe markten evalueren door het volume van lokale zoekopdrachten, de geschatte prijs voor keywords en de geschatte competitie voor iedere keyword op iedere markt weer te geven. Op die manier kan je als bedrijf vragen als ‘op welke markt is er het meeste en het minste concurrentie’ en ‘op welke markt is er het meeste vraag naar mijn producten’ beantwoorden. Vragen waar je misschien al lang mee zat en die je wellicht weerhielden van een globale expansie.

Meer weten over deze nieuwe online marketingtools van Google? Surf naar de Inside AdWords blog!

Google_Global_market_Finder
Google helpt adverteerders eigenlijk al langer met het vinden van mogelijkheden en nieuwe klanten door ze de diensten van Google AdWords aan te bieden. Met deze nieuwe online marketingtools hoopt Google nog meer adverteerders aan te sporen om ook international uit te breiden. Alle bedrijven, van kleine lokale bedrijven tot multinationals, kunnen gebruik maken van deze marketingtools.

Want zoals Google het zelf zegt: ‘Er zijn meer dan 1,9 miljard consumenten online. Zou je niet enkele van hen aan jouw klantenbestand willen toevoegen?’

Al bij al een mooie tool, maar ik heb toch zo mijn bedenkingen bij de data. Dat zowel Google BE als Google NL voor de zoekterm “Google Adwords Campagne” net evenveel lokale maandelijkse opzoekingen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *