Google lanceert Google Adwords Express

Google heeft Google AdWords Express gelanceerd, een vereenvoudigde advertentie-oplossing gebaseerd op Google AdWords voor de lokale markt, en omdat Google AdWords voor beginners vaak té ingewikkeld is.

Twintig procent van de zoekopdrachten op Google hebben namelijk een lokaal karakter. Bovendien hebben 50 % van de Belgische KMO’s nog geen eigen website.

 

 

 

 

 

 

Google AdWords Express is met andere woorden een eenvoudige versie van het ‘gewone’ Google AdWords. Bedrijven kunnen nu in amper een paar stappen een advertentie online plaatsen. Daarna worden de ads vertoond in Google-zoekresultaten en Google Maps, op zowel pc, laptop, mobiel als tablet.

De onderstaande afbeelding geeft aan waarvoor GAE momenteel het meest geschikt is:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoe zet je een GAE-campagne op?

– Maak een account aan op de GAE-website
– Selecteer een bedrijf dat reeds aanwezig is op Google Places, of maak een nieuwe onderneming aan. Kies ook de categorie waarbinnen de organisatie valt.
– Maak een advertentie
– Geef een maandbudget op, of selecteer er een uit de beschikbare budgetten (minimum: 40 euro)
– Vul uw betalingsgegevens in en start uw campagne

Zoekwoorden hoeven dus niet toegevoegd worden. Die worden door Google zelf bepaald op basis van de ingevulde categorie en de fysieke locatie van de organisatie. Om die reden is het dus erg belangrijk dat u de juiste categorie kiest waartoe uw bedrijf behoort.

In totaal kan een bedrijf maximaal 5 categorieën en bijbehorende advertenties aanmaken. En: in één GAE-account kunnen meerdere bedrijven worden aangemaakt.

Advertentievoorbeeld:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De advertenties van GAE zijn te herkennen aan de blauwe ballon bij de advertenties in Google search en in Google Maps.

Ook de rapportering in Google Adwords Express is sterk vereenvoudigd in vergelijking met de gewone Google Adwords-campagnes.

Zo krijg je een grafiek met het aantal klikken over één bepaalde periode:

– De top 10 van beste zoekwoorden

– Het aantal views en clicks

– Het totaal gespendeerde budget

Hieronder tot slot een duidelijk overzicht met verschillen tussen Google AdWords Express en Google AdWords:


 

Executive Summary

Wat? Google lanceert Google AdWords Express.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *