Google introduceert de DoubleClick Ad Planner

Google introduceerde vorige week de DoubleClick Ad Planner. De Ad Planner maakt het voor adverteerders mogelijk om zowel uitgaven als inkomsten te beheren. Adverteerders krijgen ook de mogelijkheid om hun doelgroep exact te definiëren en in functie daarvan relevante sites te kiezen voor hun advertenties. Ten slotte kunnen adverteerders hun mediaplan zelf bouwen en analyseren via de Ad Planner. Adverteerders krijgen zo meer controle over hun advertenties, en kunnen op zoek naar specifieke doelgroepen voor hun diensten en producten.

Hieronder leggen we uit hoe de ad planner werkt voor advertentie-uitgevers.

Beschrijf eerst je site, via de thumbnail krijg je te zien wat anderen zien.

DC_Ad_Planner

Stel vervolgens de categorieën in voor je site. Probeer ze zo relevant mogelijk te maken zodat je site zo goed mogelijk blootgesteld wordt aan adverteerders. Je site in de juiste categorie plaatsen, zorgt ervoor dat de juiste adverteerders jou zullen contacteren.

DC_Ad_Planner2

Duidt aan dat uw site advertenties accepteert, wat vrij logisch is. Specificeer de advertentieformaten en het soort van adverteren. Zoals u hieronder kan zien kunnen zowel creatieve formaten (tekst, afbeeldingen, video, …) ingevuld worden als de grootte van advertenties en het plaatsingstype. Die plaatsingstypes en formaten worden dan zichtbaar voor adverteerders zodat zij kunnen kiezen welke van de types en formaten ze willen kopen als advertentieruimte.

DC_Ad_Planner3

Ten laatste de statistieken. Je hebt de mogelijkheid om te kiezen tussen de schattingen van Google zelf of, wanneer je Google Analytics gebruikt, kan je daar ook voor kiezen. De echte cijfers van Google Analytics zijn uiteraard interessanter dan de schattingen, kies dus indien mogelijk voor de cijfers van Google Analytics.

DC_Ad_Planner4

Ten slotte moet je ook nog informatie over de prijs van de advertentieruimte vertonen op je profiel en uiteraard ook contactgegevens zodat mogelijke adverteerds je kunnen contacteren.

Ziezo, nu is je site klaar voor het echte advertentiewerk.

De komende weken zal Google adverteerders en reclamebureaus beginnen uitnodigen op de Marketplace. Zij zullen dan de mogelijkheid krijgen om advertentieruimte aan te vragen bij uitgevers. Zorg er dus voor dat je site zichtbaar is op de Marketplace zodat je kan profiteren van dit nieuwe Google product.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *