Google: “Denk aan moederdag!”

Ik kreeg vandaag de volgende mail van de vriendelijke mensen van Google België:

Dear advertisers,

It’s celebration time again, the 9th of May is the Mother’s day and the 13th of June is the Father’s day in Belgium. Both events can be used to boost your traffic and conversions. Therefore the Google Belgium team is releasing its newsletter on Trends & Strategies for Mother’s day & Father’s day.

Winning Strategies:

  • Mother’s day: peak lasts for a very short period thus timing is important to capture this opportunity
  • Call-to-action Ad text linked with Mother’s day & Father’s day
  • Implement specific Keywords referring towards the Mother’s day & Father’s day (see our spreadsheet)

Click to tweet!

Bedankt voor de herinneringsmail voor Moeder- & Vaderdag Google! Ik was het namelijk vergeten. Gelukkig ben je er nog om me te vertellen dat “Moederdag je trafiek en conversies kan doen verhogen”.

Is iedereen niet op zoek naar een geschenk voor moeder en vader? Daar moet je toch tussen staan! Ook bedankt voor de handige spreadsheet met nuttige keywords die ik speciaal voor Moederdag kan toevoegen. Zo ben ik zeker dat ik met duizenden anderen kan concurreren om hetzelfde woord.

Dus bedankt voor al die onbaatzuchtige informatie die je naar alle AdWords adverteerders stuurde. Dat je er kunstmatige concurrentie mee creëert is maar een handige bijkomstigheid.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *