Activeer het branded en non-branded segment
De nieuwe mogelijkheid om je merktermen eenvoudig te beheren, activeer je onder de “Channel Settings” in het tabblad Admin. Hier maak je een lijst aan met betaalde branded trefwoorden. Je kan de termen die Google identificeert als merk accepteren of weigeren en de ontbrekende merktermen toevoegen. Accepteer vervolgens de aanmaak van de twee nieuwe kanalen.
Je kan de termen die Google identificeert als merk accepteren of weigeren.
Let op: het kan 48 uur duren voor de lijst actief staat. Vervolgens kan je de segmenten raadplegen bij de multi-channel trechters en onder de kanalen-sectie in het acquisitie-menu.
Hou daarbij in gedachten dat deze kanalen gelden voor alle betaalde zoekwoorden: zowel die vanuit Google, Bing als andere verkeersbronnen die worden geïdentificeerd als cpc.
Het belang van merktermen apart beheren
Het grote verschil tussen de branded en non-branded zoektermen is het gebruik van de bezoekers. De mensen die je merk kennen en bewust op zoek zijn naar jouw producten, gebruiken meestal branded-zoekwoorden. De personen die je merk niet kennen, komen via niet merkgerelateerde zoektermen op jouw website terecht. Door de verschillende zoektermen op te splisten, kan je ook beter je return on investment meten. Je ziet namelijk precies welke campagne het meeste in het laatje brengt: de branded of non-branded-campagne.