Google Analytics presenteert Multi-Channel Funnels

Na een beta periode introduceert Google multi-channel funnels nu voor alle Google Analytics gebruikers! Goed nieuws dus! Vooraleer mensen overgaan tot een aankoop of een conversie op een website, hebben ze meestal al een lange weg afgelegd op het internet. Het is dus belangrijk om na te gaan op welke links en ads bezoekers klikken alvorens dit leidt tot conversie. De meeste tracking tools meten enkel de meest recente link of ad.  Hierdoor hebben marketeers geen compleet beeld van het aankoopproces en missen ze vaak opportuniteiten. Google speelt hier nu op in en presenteert multi-channel funnels in Google Analytics.


Multi-channel reports

Google maakt vijf nieuwe rapporten beschikbaar die het conversiepad vastleggen tot 30 dagen voor de conversie. Hierdoor zal men kunnen zien welke kanalen de conversie in gang zetten, ondersteunen en finaliseren. Op die manier zal men de interacties van de verschillende digitale kanalen kunnen bekijken: kliks op betaalde en organische zoekresultaten, banners, sociale netwerken, referrals, emails en zelfs offline bronnen (met de juiste setup).

De nieuwe rapporten omvatten:
  • Een overzicht van het aantal conversies met een visualisatie van de cross-channel mix.
  • De opeenvolging van interacties die voorafgaan aan conversies (op verschillende niveaus: bron, medium, bron/medium, campagne en zoekwoord).
  • Een overzicht van hoeveel conversies werden ondersteund door iedere bron.
  • Tijdspanne:  hoe lang het duurde alvorens bezoekers overgaan tot een conversie.
  • Lengte: hoeveel interacties plaatsvonden voor de conversie.

Ons oordeel

Multi-channel funnels zullen marketeers een heel einde op weg helpen om nieuwe mogelijkheden in het conversieproces te ontwikkelen. Maak analyses en verhoog conversies!

Meer informatie over de multi-channel funnels vind je op https://www.google.com/support/analyticshelp/bin/answer.py?hl=en&answer=1191180.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *