Google introduceerde de nieuwe tab-functionaliteit in de Gmail inbox. Nu wil de zoekgigant een nieuwe categorie advertenties toevoegen. Er worden dan ongevraagd advertenties, die er uit zien als email berichten, maar dat niet zijn, naar gebruikers gestuurd. Deze nieuwe Google Ads zullen verschijnen onder de tap “reclame”. De eerste advertentionele emails zijn ondertussen in een beta omgeving geïnstalleerd, meldt MarketingLand.
Nieuwe indeling Gmail inbox
Op dit moment wordt wereldwijd de nieuwe indeling van de Gmail inbox uitgerold. Deze nieuwe indeling geeft de gebruiker de kans om binnenkomende mails door Google in tabs te laten sorteren. Deze verschillende tabs zijn: primair, sociaal, reclame, updates en forums. Als gebruiker kan je deze tabbladen naar hartenlust aan- en uitzetten.
Nieuwe Google Ads
De nieuwe Google Ads verschijnen in de top van het tabblad “reclame”. De Google Ads in je Gmail inbox zijn herkenbaar en gemerkt met “Ad”. Als je op de advertentie klikt zijn er twee mogelijkheden: advertenties die linken naar een externe pagina en advertenties die openen in je mailbox. De “promotional-emails” bevatten geen opt-in of opt-out, maar als je het tabblad “reclame” uitschakelt verhuizen de ads terug naar de Gmail sidebar.
Tarief nieuwe Google Ads
Google stelt wel duidelijk dat de advertenties geen echte mails zijn. De adverteerders zullen dus ook geen toegang krijgen tot je email-adres of ander persoonlijke informatie. Ze krijgen enkel een eersteklas ticket in vergelijking met andere adverteerders die je proberen te bereiken via e-mail. Volgens MarketingLand zijn de nieuwe advertenties zeer aantrekkelijk voor adverteerders. De tarifering zal waarschijnlijk via het CPC-model gebeuren. Hierdoor betalen bedrijven enkel als de gebruiker op de advertenties klikt.