Enhanced Ecommerce in Google Analytics

enhanced -e-commerce

Google breidt Google Analytics stevig uit met de zogenaamde Enhanced Ecommerce. Het doel? Gelijke tred houden met de online retailmarkt, die nog steeds groeit tegen ongekende snelheid: jaar over jaar groeide ze in 2013 met 30 procent. Digitale data speelt in die groei een essentiële rol en biedt vandaag reeds diepe inzichten in het surf- en aankoopgedrag van bezoekers. In de huidige online wereld veranderen de behoeften van retailers voortdurend en hebben ze nood aan nog meer gesofisticeerde analysetools om bezoekers en prestaties op productniveau te begrijpen. Met Enhanced Ecommerce wil Google die tools bieden. Op die manier kunnen online retailers de juiste beslissingen nemen.

In 2013 groeide de online retailmarkt met maar liefst 30 procent.

Click to tweet!

Diepe inzichten in het e-commerce aspect van je website

Enhanced Ecommerce, dat momenteel reeds in bèta is, moet je vooral meer inzicht geven in het koopgedrag van je bezoekers en in het e-commerce aspect van je website. De tool bevat onder andere deze features:

  • Bekijk hoe ver bezoekers in het shopping proces gaan en waar ze precies afhaken.
  • Ontdek welke producten het meest bekeken worden, welke producten goed converteren en welke producten het vaakst blijven hangen in het winkelmandje.
  • Analyseer de impact van promoties op je verkoop.
  • Creëer uitgebreide user segments om nog beter te bekijken hoe bezoekers zich gedragen en welke producten ze bekijken.

Enhanced ecommerce Analytics

Hoe Enhanced Ecommerce implementeren?

Sta je al te popelen om met Enhanced Ecommerce aan de slag te gaan? Het is momenteel nog in bèta-fase, maar je kan het toch redelijk eenvoudig implementeren. Wel heb je daarvoor Universal Analytics nodig, aangezien Enhanced Ecommerce gebouwd is op die Universal Analytics. Om Enhanced Ecommerce te implementeren, ga je als volgt te werk:

Meer gedetailleerde informatie over Enhanced Ecommerce en over de implementatie ervan vind je in het Help Center van Google.

Executive Summary

Met de nieuwe Enhanced Ecommerce-tracking bereidt Google zich voor op de toekomst, waar alles nog meer online plaatsvindt. Vanaf nu krijg je het broodnodige inzicht in het aankoopproces van je klant.

1 Comment

  1. DeedraSDorey

    1 month ago

    Hi there to every single one, it’s genuinely a good for me to visit this site, it contains precious Information.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *