Banners: nog steeds “alive and kicking”

Google heeft in een eerste van een reeks publicaties aangetoond dat de advertentiebanner nog lang niet ten dode is opgeschreven.

Op haar weblog schrijft Googles Doubleclick dat de 468×60-banner dan wel op de terugweg mag zijn, premium banners doen het nog steeds goed. Het overgrote deel van de vertoningen betreft nog steeds klassieke leaderboards en skyscrapers.

Het zijn vooral advertenties voor sport- en shoppingartikelen en auto’s die AdExchange en AdSense blijven domineren. In de publicatie blijkt ook dat gebruikers steeds vaker advertenties op hun mobiele telefoon bekijken. Sinds het derde kwartaal van 2011 is dat percentage met 250 percent toegenomen. Ook video-advertenties worden meer en meer bekeken (stijgingspercentage van 70%).

Maar het meest tot de verbeelding sprekend is dat advertenties almaar vaker worden bekeken in landen waarvan je dat helemaal niet zou verwachten. De Palau-eilanden en Guinee kenden een stijging van respectievelijk 1.106 en 4.635 percent. In de Verenigde Staten, China en Japan scoren Google ads dan weer het best.

Executive Summary

Wat? Google heeft in een eerste van een reeks publicaties aangetoond dat de advertentiebanner nog lang niet ten dode is opgeschreven.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *