Back to the basics voor een optimale Adwords experience!

Hoe adwords beheren

Google Adwords is geëvolueerd tot een heel geavanceerde tool die inspeelt op de nieuwste technologieën en trends op de markt. Zo is er bijvoorbeeld de nieuwe Google Shopping tool in Adwords, waar een greep uit je assortiment wordt getoond bij een bepaalde zoekopdracht. Maar alvorens deze meer geavanceerde technieken van Adwords te gebruiken, moet je de basics goed onder de knie hebben. En dit is waar het vaak misloopt. Marketeers hebben vaak de neiging te focussen op de nieuwste technieken en middelen, waardoor een basis soms ontbreekt. Daarom lijsten we voor jou nog eens de basics van Google Adwords op waardoor je de Adwords experience kan optimaliseren!

De quality score

Een goede en relevante Adwords campagne is belangrijk. Je moet er namelijk voor zorgen dat je campagnes rendabel zijn door voldoende relevante bezoekers aan te trekken. Om de relevantie en de effectiviteit van je campagne te bepalen, heeft Google een Quality score verbonden aan elk zoekwoord van je advertentie. Deze score is een weergave van de kwaliteit van je advertenties én van je landingspagina. Indien deze score hoog is, wil dat zeggen dat je een kwaliteitsvolle campagne hebt en zal je bovendien minder moeten betalen voor het zoekwoord. Van relevante campagnes worden dus zowel adverteerders als bezoekers beter!

Back to basics

Goede en relevante content zijn cruciaal voor een optimale Adwords Experience, zowel in de campagne zelf als op de landingspagina’s. Hoe kan je deze Adwords Experience concreet optimaliseren?

Keywords: In eerste instantie moet je content herkenbaar gemaakt worden voor Google. Dit doe je door gebruik te maken van zoekwoorden of keywords. Wanneer deze keywords en aanverwante termen overeenkomen met de zoekwoorden van de gebruiker én de content van je landingspagina, neemt de relevantie van de advertentie toe. Het is hierbij aangeraden een keyword of zijn varianten een aantal keer opnieuw te gebruiken.

Content: Een tweede aspect bestaat erin om de bezoeker waardevolle én relevante content te bieden. Ten eerste moet de content zo goed mogelijk aansluiten bij de zoekopdracht van de bezoeker. Bezoekers onder foute voorwendselen lokken, wordt bovendien ook afgestraft door Google! Ten tweede zal je advertentie ook beter scoren indien de kwaliteit van de content van je landingspagina hoog is. Spamsites worden op die manier vermeden.

Ad Extensions: Via Ad Extensions kan je extra informatie over je bedrijf toevoegen zoals de locatie, het telefoonnummer, beoordelingen en extra links. Deze Ad Extensions bepalen sinds kort mee de advertentiepositie. Lees  meer over de invloed van Ad Extensions op de advertentiepositie.

Daarnaast hebben factoren zoals de historische CTR en de succesniveau op getargete locaties en devices een invloed op de score van je advertenties binnen het Google Search-netwerk.

Executive Summary

Marketeers hebben vaak de neiging te focussen op de nieuwste online marketing technieken en middelen, waardoor een basis soms ontbreekt. Daarom sommen we voor jou nog eens de basics of fundamenten van Google Adwords op waardoor je de Adwords experience kan optimaliseren! Aan elke goede campagne ligt een effectieve basis!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *