Optimaliseer je mobiele campagne met Google Adwords

De tijd dat we enkel internet gebruikten op onze computer ligt al lang achter ons. Mobiel internet kende een enorme groei, gebruikers bewegen zich online via verschillende apparaten. Ze bewegen naadloos van smartphone naar tablet, naar pc.. Maar hoe bereik je deze ‘omnichannel’ gebruikers? Mobile advertising biedt hier de oplossing en Google Adwords helpt je om je campagnes te optimaliseren naar apparaat, locatie en tijdstip.

Context van de gebruiker

We leven in een complexe en verbonden wereld, waar alles naadloos over verschillende toestellen gebeurd. Onze samenleving is bijzonder kritisch geworden tegenover content. Ze willen zoekresultaten die relevant zijn voor de context waarin ze zich bevinden. Mensen die in de buurt zijn van een winkel zoeken andere informatie dan iemand die hetzelfde zoekwoord gebruikt op het werk. Dit wil zeggen dat het belangrijk is om in te spelen op welk apparaat de consument gebruikt, waar hij/zij is en op welk moment van de dag.

Google Adwords: Enhanced Campaigns

Google Adwords speelt in op deze mobile marketing trend. Zo kunnen Adwords campagnes aangepast worden naargelang het toestel van de gebruiker (smartphone, tablet, pc of zelfs televisie). De verschillende apparaten worden onderdeel van 1 campagne. Op deze manier worden de campagnes overzichtelijker en zijn ze beter te beheren.

Daarnaast worden advertenties geoptimaliseerd op basis van locatie en tijd. Niet enkel een datum, maar ook het tijdstip wordt bepaald. Voor adverteerders biedt deze upgrade bijzonder veel mogelijkheden om advertenties te optimaliseren en relevanter te maken voor de consument.

Een concreet voorbeeld

Sofie heeft een kledingzaak in Brussel en ze wil graag nieuwe klanten aantrekken via Google Adwords. Dankzij de upgrade en de Enhanced Campaigns kan Sofie de titel, omschrijving en URL van haar advertenties aanpassen op basis van locatie, toestel en tijdstip. Zo komen mobiele gebruikers op een andere pagina terecht dan bezoekers die gebruik maken van een computer.

Sofie kan haar maximum CPC verhogen voor mensen die zich in een straal van 3 km rond de winkel bevinden. De mensen die dan fysiek in de buurt van de winkel zijn krijgen bijvoorbeeld een advertentie te zien met een ‘store locator’, een call button of een promotie. Iemand die niet in de buurt van de winkel is (of als de winkel gesloten is), krijgt dan weer een advertentie te zien gericht op de webshop.

Op deze manier biedt Google Adwords de juiste advertentie aan de juiste persoon op het juiste tijdstip!

 

Executive Summary

Google Adwords helpt je campagnes optimaliseren naar apparaat, locatie en tijdstip.
De beste manier om ‘omnichannel’ gebruikers te bereiken op de juiste plaats, op het juiste moment.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *