Invloed SEO en SEA inspanningen nu in één rapport

Nieuw rapport om verkeer SEO en SEA te vergelijkenGoogle heeft het mogelijk gemaakt om in één rapport het verkeer dat je via SEA en SEO naar je website brengt, te analyseren. Zo kan je de overlapping tussen het SEO en SEA verkeer gaan meten en bijgevolg de invloed op het doorklikgedrag (CTR) in kaart gaan brengen. Alvast een interessante verruiming inzake optimalisatie.

Invloed SEA & SEO op het doorklikgedrag

Google heeft het sinds vorige week  mogelijk gemaakt om in je Adwords-account zeer eenvoudig een rapport te genereren om het verkeer naar je website beter toe te wijzen. Zo kan je de invloed van je SEO en SEA inspanningen gaan vergelijken. Op deze manier worden de mogelijkheden voor verdere optimalisatie steeds ruimer. Je vindt de nieuwe functionaliteit onder “campagnes” en vervolgens “dimensions”.  Hier kan je onder “View” kiezen voor “paid & organic”. Vooraleer je dit rapport kan gebruiken hoef je nog een koppeling met Webmaster Tools tot stand te brengen en de analyse kan van start gaan.

Analyseer CTR voor SEO en SEA in één rapport

Versterk je online aanwezigheid

Voordien werden de betalende en organische resultaten steeds afzonderlijk weergegeven. Door middel van het nieuwe rapport kan je de overlapping gaan toewijzen. Het nieuwe rapport creëert extra mogelijkheden om je set van keywords te gaan verruimen. Zo ontdek je keywords die bijvoorbeeld organisch verkeer genereren, maar nog niet voor de Adwords campagnes zijn opgenomen. Dit geldt ook in de andere richting. Keywords die je gebruikt voor je Adwords-campagne, maar die nog geen organisch verkeer genereren worden zo onmiddellijk opgespoord. Zo kan ook het organisch zoekverkeer verder geoptimaliseerd worden. Kortom, een verrijking in beide richtingen.

Integreer SEO & SEA

Dankzij deze nieuwe functionaliteit worden je SEO en SEA inspanningen duidelijk geïntegreerd, waardoor het verkeer naar je website steeds duidelijker toewijsbaar wordt. Het nieuwe rapport draagt bij tot de verdere integratie van je online aanwezigheid binnen de zoekresultaten.

 

Executive Summary

Dankzij de nieuwe functionaliteit van Google kan je de SEO en SEA inspanningen mooi naast elkaar plaatsen. Een verruiming inzake optimalisatie.

Leave A Comment

  1. fgrbqsacp gpxkq daofltj pjfv kswrpatexvalgur




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *