Google geeft tips voor een betere Quality Score

Google geeft sinds deze week een beetje meer inzicht in de mysterieuze wereld van de kwaliteitsscore. Je krijgt een analyse van de kwaliteitsscore van de zoekwoorden en hoe die mogelijk de vertoning van de advertenties beïnvloedt.

Als je op het vergrootglas naast het zoekwoord klikt, krijg je een pop-up te zien waarin staat of er een advertentie verschijnt voor het zoekwoord en wat de kwaliteitsscore is. Dat is niets nieuws, maar wel nieuw zijn de tips die je krijgt om de kwaliteit te verbeteren. Als je bijvoorbeeld een keyword hebt met een kwaliteitsscore ´poor´ omdat de kwaliteit van de landingspagina slecht is, krijg je tips om die op te krikken.

Bron: Google AdWords Blog

2 Comments

  1. Tom Bogaert

    16 months ago

    Is dit echt handig? Wat zijn die tips dan precies? Verhoog de keyword density, vermeld je zoekterm in de titel? in een H1-tag? Bold?

  2. Tom Michiels

    16 months ago

    zo ver gaat Google jammer genoeg niet, Tom. Al bij al is deze functie niet zo spectaculair.

    Maak het beschikbaar in de API en de zaken veranderen een pak…




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *