Drie manieren om je AdWords inspanningen te optimaliseren

adwords-optimalisatie-300x173Veel bedrijven verliezen tot 25 procent van hun AdWords budget aan “lekken”. Mits enkele kleine ingrepen kan dit percentage danig worden teruggedrongen – zonder daarvoor dure tools in te schakelen. Door gewoon even de AdWords basics te herbekijken, kunnen de grootste lekken immers vaak al worden verholpen. Hieronder vind je drie AdWords componenten die je best even onder de loep neemt als er veel budget wegvloeit zonder enige return.

Wees zuinig met Broad match

Al je keywords op Broad match zetten, kan een negatieve invloed hebben op je PPC. Bij Broad matches zal Google immers je advertentie tonen als een zoekopdracht zelfs maar vaag gerelateerd is met of slechts een deel van je keyword bevat. Broad keywords zullen misschien veel bezoekers opleveren, maar heel weinig leads. Let dus zeker op dat je het match type niet default op Broad match laat staan. Je kan het natuurlijk af en toe gebruiken, om bijvoorbeeld een nieuw publiek aan te boren, maar wees er zuinig mee en bied ook steeds lager voor Broad match keywords.

Gebruik ook negatieve keywords

Het doel van SEA is om relevante bezoekers naar je website te gidsen. Als je merkt dat Google gebruikers zoeken naar iets dat je niet aanbiedt, aarzel dan zeker niet om negatieve keywords te gebruiken. Zo voorkom je dat je advertentie getoond wordt aan mensen die er geen boodschap aan hebben.

Gebruik location targeting

Location targeting is de perfecte manier om enkel Google gebruikers in je regio te targeten. Als je ooit vreemde locaties opmerkte in je geo rapporten, dan bekijk je best de location settings nog een keertje. Google stelt dit immers default in op “people in, searching for, or viewing pages about my targeted location”. Hierdoor worden je advertenties dus ook getoond aan Google gebruikers die pagina’s over je regio zoeken. Je kan deze setting dus best veranderen naar enkel “targeted location”.

Executive Summary

Drie manieren om je AdWords inspanningen te optimaliseren
Veel bedrijven verliezen tot 25 procent van hun AdWords budget aan “lekken”. Lees hier hoe je dit percentage drastisch kan terugdringen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *