4 advertenties voor SEO resultaten bij Live Search

Microsoft kondigt aan dat het US-adverteerders meer clicks gaat bezorgen. Hoe gaan ze dit aanpakken? Door het aantal advertenties bove de SEO resultaten te verhogen van 3 naar maximum 4, waarmee het totaal aantal advertenties bij Microsoft op 9 komt.

“We’ve made this change in response to your feedback asking for more clicks for your ads – our test results show that displaying a fourth mainline ad, and also displaying the top two mainline ads again at the bottom of the page, increases clicks to these ads. Over the last several months we’ve been optimizing our paid search ad layouts to help drive increased revenue for your ads, and provide a positive search experience for users.”, aldus Microsoft.

Advertenties daarbij ook nog eens herhalen na de organische zoekresultaten komt al dicht in de buurt van een volledige uitverkoop van de resultaten. Waarom geen zoekmachine maken met alleen maar advertenties? heb je geen dure crawlers en infrastructuur nodig. Veel groene energie gespaard, beter voor deze wereld???

Vooralsnog toont Google 3 topadvertenties, bij Ask.com gaat het zelfs tot 5.


5 Comments

  1. Walter Vos

    14 months ago

    SEO resultaten? Resultaten die geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines? Of misschien de resultaten van zoekmachineoptimalisatie? Geen idee…

  2. Tom Bogaert

    14 months ago

    @Walter: sorry walter voor de verwarring. SEO resultaten, organische resultaten. Ik ben er mss te veel vanuit gegaan dat organische resultaten geoptimaliseerde SEO resultaten zijn. Komt er een tijd, denk je, dat het allemaal ppc resultaten zijn? Wie zou zo’n zoekmachine gebruiken?

  3. Kenneth

    14 months ago

    Anderzijds: Beter een SERP met enkel relevante ads dan een overload aan irrelevante organische resultaten. Een euvel waaraan met name Live Search wel eens pleegt te lijden.

  4. Erik Matijsen

    14 months ago

    Het verbaast me hoeveel mensen er wel niet op de bovenste links klikken zonder dat men daar erg in hebben.

    Commercieel wel leuk, voor de gebruiker minder.

  5. Coen Aukema

    14 months ago

    De balans gaat weg waardoor bezoekers steeds minder vertrouwen krijgen in een objectief zoekresultaat. Dat geldt voor meer advertenties maar ook voor minder onderscheidt tussen look and feel van zoekresultaten versus advertenties!

    Er ontstaat vanzelf een markt voor een nieuwe zoekmachine…….




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *