224 miljoen ads geweerd uit Adwords in 2012

Google Adwords is een platform met heel wat richtlijnen. De zoekmachine wil namelijk in de eerste plaats zijn gebruikers beschermen tegen malafide praktijken, en dus maakt Google een prioriteit van zijn strijd tegen zogenaamde ‘bad ads’, of advertenties die in strijd zijn met de richtlijnen.

In het kader hiervan heeft Google nu zelf een infographic gemaakt, die dieper ingaat op deze problematiek. Zo beschrijft Google hoe ze zelf de term ‘bad ads’ definiëren, hoe ze deze bad ads opsporen, en wat ze doen eenmaal ze de bewuste advertenties gevonden hebben.

Enkele cijfers uit 2012 om mee te beginnen:

  • In totaal werden 224 miljoen advertenties geweerd
  • 889.000 advertenties werden geweerd
  • De geweerde adverteerders kwamen uit 223 landen. De meeste inbreuken werden in de VS, China en Japan vastgesteld.
  • De geweerde advertenties werden opgesteld in 78 talen.

Leuke statistiekjes die in de infographic voorkomen, maar de rest van de infographic is toch voornamelijk bedoeld om adverteerders met slechte bedoelingen af te schrikken. De blogpost op de Adwords blog laat geen ruimte voor interpretatie. Google is er op gebrand om het web een zo veilig mogelijke plek voor gebruikers te maken . De strijd tegen ‘bad ads’ blijft ook in 2013 een topprioriteit voor Google.

Executive Summary

Strijd tegen Bad Ads
Google maakt ook in 2013 een topprioriteit van de strijd tegen malafide advertenties in Google Adwords.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *