17% Universal search in Google

Dit jaar volgen we Search Engine Strategies New York vanop afstand. Leuk te horen dat het enthousiasme in New York nog steeds groot is in tegenstelling tot een bedroevende SES London.
Universal Search is zo één van de talks of the town, nu dat een 10-tal droge linkjes op een Google resultaten-pagina misschien voor de generatie web 2.0ers niet meer als zo ‘in’ wordt beschouwd.

James Lamberti, Senior VP Search & Media van Comscore heeft er een uitgebreid onderzoek op zitten ivm de resultaten i.f.v. Univarsal Search. Zonder in detail te treden bleek dat 17% van de zoekresultaten al één of andere vorm van universal search bevat (in de US tenmiste). Universal search zijnde, een integratie van beursinfo, weer, maps of video.

Interessant wordt het als we komen tot de Adwords-clicks, die blijkbaar dalen wanneer er universal search items geintegreerd zijn. Google zal waarschijnlijk wel blijven a/b-testen tot ze de meest optimale presentatie hebben gevonden zeker. Het aantal Google adwords-kliks mag dan wel dalen volgens het onderzoek, de conversieratio zou wel stijgen (als er dan al op de advertentie geklikt wordt).

Punt blijft dat Universal search ons allemaal verplicht na te denken over welke impact dit kan hebben op het aantrekken van bezoekers (krijgen resultaten met universal search meer bezoekers?), het effect op branding en vooral hoe we dit allemaal gaan meten? (Iemand daar al eens over nagedacht?)

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *