Europees gebruik webmail groeit met 14%

ComScore heeft een studie uitgevoerd naar het internetgedrag van de Europeanen. Daaruit blijkt dat 397,20 miljoen Europeanen online zijn geweest in juni 2012, met een gemiddelde van 25,9 uren per persoon. Verder blijft webmail populair onder Europese internetgebruikers.

Bijna 70% maakte in juni dit jaar gebruik van sites zoals Hotmail (nu Outlook.com), Gmail en Yahoo!Mail. En dat is een groei van 3,7% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het Verenigd Koninkrijk (82,7%) en Spanje (79,2%) voeren de lijst aan.

Gmail noteert sterkste groei

In Europa hebben 276 miljoen personen websites als Hotmail en Gmail bezocht. Het aantal Europese webmail gebruikers groeide met 14% ten opzichte van vorig jaar.  Hotmail van Microsoft (sinds kort Outlook.com) staat op de eerste plaats met 108,2 miljoen bezoekers (een groei van 1 procent vergeleken met vorig jaar) en een gemiddelde van 1,9 uur per bezoeker (periode juni 2012). Gmail (van Google) staat tweede met 74,7 miljoen gebruikers, maar gaat met rasse schreden vooruit (+18 procent vergeleken met vorig jaar). Om die groei te counteren heeft Microsoft trouwens Outlook.com gelanceerd. Yahoo! Mail staat op plaats drie met 44,3 miljoen gebruikers. De Russische aanbieders Mail.ru en Yandex Mail sloten de top 5 af met respectievelijk 42,3 en 25,1 miljoen gebruikers. Deze sites hadden het snelst groeiende publiek van de top 5 Europese
webmail sites.

Europees internetgebruik per land

Het Russische internetpubliek bleef de grootste online markt in Europa met 58,8 miljoen internetgebruikers in juni. De internetgebruikers in het Verenigd Koninkrijk lieten het hooste engagement van alle markten in Europa noteren. De bezoekers waren er gemiddeld 37,9 uur online.

Executive Summary

Hotmail en Gmail blijven populair
69,5% van het internetpubliek gebruikt webmail

1 Comment

  1. RickyNVenter

    1 month ago

    I am just truly thankful to the owner of this website who has
    shared this wonderful bit of writing at here.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *