Walibi Belgium rolt Walibi Connect uit

Walibi Belgium is van start gegaan met de promotie van hun project Walibi Connect. Bezoekers aan het pretpark kunnen nu met een armbandje via Facebook laten weten welke attracties ze hebben bezocht.

De toepassing werd ontwikkeld door de ‘new media’-afdeling van Walibi, in samenwerking met Getyoo, specialist in NFC-technologie en in het verleden onder meer ook betrokken bij de ontwikkeling van de zogenoemde Clickey-sleutels. Ook OpenGraphy, een Prefered Marketing Developer van Facebook, werkte mee aan het project.


Voor vertrek (of eventueel op het terrein zelf) moet een bezoeker zich inschrijven op walibiconnect.be om zijn persoonlijke barcode te verkrijgen. Wanneer in het park kan deze barcode ingeruild worden tegen een RFID-armbandje. Bij acht verschillende attracties staat er een zogenaamde ‘totempaal’ waarbij de bezoeker de armband kan ‘swipen’. Vervolgens wordt de check-in dan automatisch (zonder tussenkomst van een smartphone) op de Facebook-pagina van de bezoeker geplaatst.

Voorlopig is de applicatie, die 140.000 euro heeft gekost, enkel in de Belgische Walibi beschikbaar.

Walibi heeft  nu ook een filmpje gepubliceerd over hoe het systeem juist werkt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P7nh3v9rnlc[/youtube]

Executive Summary

Walibi Belgium rolt Walibi Connect uit
Walibi Belgium is van start gegaan met de promotie van hun project Walibi Connect. Bezoekers aan het pretpark kunnen nu met een armbandje via Facebook laten weten welke attracties ze hebben bezocht.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *