Facebook krijgt maandelijks gemiddeld 250 miljoen unieke bezoekers over de vloer. Het is daarmee de grootste website ter wereld, na – je raadt het al – Google! Facebook Ads is dan ook een geweldig instrument om je merk onder de aandacht te brengen. We stelden een top vijf samen van de grootste voordelen van adverteren via Facebook.
1) Kies gericht je doelpubliek
Met Facebook Ads kun je je doelpubliek voor je advertenties uitkiezen, gebaseerd op leeftijd, persoonljike smaak enzovoort. Facebook stelt je zelfs in staat om je advertenties te plaatsen op profielpagina’s waar een specifiek keyword wordt vermeld. Op die manier kun je heel gericht adverteren!
2) Doe aan brand imaging via een fanpagina
Met een Facebook fanpagina kun je de loyaliteit van je doelpubliek vergroten. Bovendien stelt zo’n pagina je in staat om rechtstreeks met je publiek te communiceren. Ideaal om je imago op te bouwen! Heeft je bedrijf nog geen fanpagina? Shame on you! Je laat een unieke kans op branding liggen. Je kunt niet enkel nieuwe producten in de kijker zetten, een fanpagina kun je ook gebruiken om speciale promocampagnes op poten te zetten.
3) Profiteer van de flexibiliteit van Facebook
Facebook Ads zijn flexibeler dan Google AdWords. Facebook Ads kunnen, bijvoorbeeld, langer zijn dan de advertenties die Google verspreidt.
4) Betaal CPC of CPM
Kies het CPC (cost per click) of CPM-model (cost per 1.000 impressies) om je advertentiekosten te bepalen. Stem je advertentiecampagnes precies af op je budget.
5) Bereik smartphone-gebruikers
Bereik smartphone-gebruikers via Facebook Ads! Duizenden mensen openen dagelijks de Facebook-app op hun telefoon. Wie adverteert via Facebook bereikt dus niet alleen computer- en laptopgebruikers!