Mysterieuze uitnodiging van Facebook wakkert de geruchtenmolen aan

Wat marketing betreft heeft Facebook duidelijk wat lessen geleerd van Apple. Net zoals Apple steeds weer de geruchtenmolen op volle toeren laat draaien in de aanloop van een grote release, heeft Facebook dit keer net dezelfde strategie toegepast.

Met de simpele, maar tegelijk mysterieuze zin “Come and see what we’re building” nodigt Facebook de pers uit voor een evenement in het Facebook hoofdkwartier in Menlo Park. En dat is groot nieuws, want de gelegenheden waarbij Facebook de pers uitnodigt voor een productvoorstelling zijn heel uitzonderlijk. We mogen dus zeker iets groot verwachten.

De geruchtenmolen draait

Met dat ene zinnetje wordt de fantasie van geïnteresseerden alvast geprikkeld. In diverse fora op tech websites lezen we alvast enkele ideeën wat Facebook zou kunnen lanceren. Naast enkele ongeloofwaardige ideeën zoals de dislike button, wordt de Facebook Phone en zelfs een Facebook Tablet alvast getipt als grote kanshebbers, al lijkt ook die mogelijkheid volgens analisten eerder klein.

Toeval of niet, de uitnodiging kwam er slechts enkele minuten nadat het gerucht werd verspreid dat Apple met een goedkopere iPhone op de markt zou komen.

Aandeel boven 30 dollar

Facebook’s mysterieuze uitnodiging legde het aandeel van het bedrijf alvast geen windeieren. Gisteren ging het aandeel weer boven de grens van 30 dollar, wat alweer enkele maanden geleden was. De boost van het Facebook-aandeel kwam er niet enkel door die ene uitnodiging, maar was eigenlijk al een tijdje aan de gang. Analisten zijn steeds positiever over de financiële vooruitzichten van het sociale netwerk.

Vooral wat betreft de inkomsten uit mobiele advertenties scoort Facebook weer wat vertrouwen bij analisten. En net dat was vroeger het grote pijnpunt van het sociale netwerk.

Afwachten dus wat Facebook aan de wereld zal voorstellen. Het evenement is gepland op 15 Januari.

Executive Summary

Mysterieuze uitnodiging van Facebook
Facebook heeft de pers uitgenodigd voor een productvoorstelling in het hoofdkwartier. De geruchtenmolen werd hiermee aangewakkerd.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *