Meer gerichte advertenties dankzij nieuwe Facebook-functie

facebook-advertenties1Facebook kondigt nieuwe toepassingen aan voor adverteerders. Ongeveer een jaar geleden werd de “Custom Audiences” functie gelanceerd, waarmee adverteerders zich op een specifieke doelgroep konden richten. Deze functie wordt nu stevig uitgebreid, waardoor het in de toekomst mogelijk zal zijn om nóg gerichtere advertenties te sturen via Facebook.

De nieuwe Facebook “Custom Audiences” voor adverteerders

De nieuwe functie is een uitbreiding van de bestaande “Custom Audiences” functie en houdt in dat adverteerders nu mensen kunnen bereiken die onlangs hun website bezochten of hun mobiele app gebruikten. In zijn communicatie over deze nieuwe mogelijkheden gebruikt Facebook het voorbeeld van een fietsenfabrikant die op zijn website een functie heeft om virtueel een fiets samen te stellen en die vervolgens aan te kopen. Dankzij de nieuwe manier van adverteren op Facebook wordt het voor hem binnenkort mogelijk om de mensen te selecteren die een fiets samengesteld hebben op de website maar hem nog niet aankochten. Met een gepersonaliseerde boodschap kan deze adverteerder zo proberen om deze specifieke doelgroep ervan te overtuigen om de fiets toch aan te kopen.

Nieuwe privacymogelijkheden voor Facebookgebruikers

Bij de ontwikkeling van deze nieuwe advertentiefeature hield Facebook de privacy van de gebruikers in het achterhoofd. Zo komt de adverteerder niet te weten wie exact de mensen zijn die hij met zijn nieuw type advertentie bereikt. Er worden geen persoonlijke gegevens van gebruikers uitgewisseld. Ook krijgen de gebruikers de mogelijkheid om aan te geven dat ze dit type gerichte advertenties niet willen ontvangen.

“About this Ad”-functie leert gebruikers meer over advertenties

De verbeterde “Custom Audiences” functie wordt gedurende de komende maanden geleidelijk aan beschikbaar voor alle adverteerders. Tegelijk met dit nieuwe systeem zal ook de “About this ad” functie voor Facebookgebruikers uitgebreid worden. Wie op de ‘x’ of het pijltje naast een advertentie klikt, zal zo meer informatie kunnen zien over de advertentie, onder andere waarom men tot het doelpubliek behoort.

Executive Summary

Adverteerders kunnen vanaf nu nog meer gerichte advertenties sturen via Facebook
De verbeteringen in “Custom Audiences” zorgen ervoor dat adverteerders advertenties kunnen richten aan mensen die onlangs hun website of app gebruikten.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *