Je Facebook pagina optimaliseren voor Facebook Nearby

Onlangs voerde Facebook een update door van Facebook Nearby, waardoor local search mogelijk werd via de Facebook app voor iOS en Android. Op die manier kunnen Facebook leden via Facebook Nearby allerhande informatie en ook reviews bekijken van bedrijven in de buurt. Enkele tips en tricks om je Facebook pagina te optimaliseren, zodat je ook in Facebook Nearby bovenaan verschijnt:

Je Facebook pagina optimaliseren voor Facebook NearbyWaarom een geoptimaliseerde Facebook pagina belangrijk is

Om te verschijnen in de zoekresultaten van Facebook Nearby, is het belangrijk dat je je Facebook pagina optimaliseert en Nearby vriendelijk maakt. De bedrijven die zich het dichtst in de buurt van de gebruiker, zullen immers niet noodzakelijk bovenaan in de resultatenlijst verschijnen. De resultaten die bovenaan verschijnen, zijn daarentegen eerder gebaseerd op de activiteiten van de vrienden van de gebruiker, het aantal check-ins, reviews, persoonlijke voorkeuren etc.

De boodschap voor bedrijven: moedig check-ins aan, bied incentives voor reviews en zorg voor engagement op je Facebook pagina. Voeg een like button toe op je website, werk aan je online zichtbaarheid en bouw een netwerk op.

Maak je Facebook pagina vindbaar

Facebook Nearby gebruikers kunnen bedrijven zoeken op basis van naam en categorie. Soms is het echter moeilijk om je Facebook pagina te optimaliseren voor beide soorten zoekopdrachten. Als je bijvoorbeeld een restaurant runt dat ‘Chez Louise’ heet, zal je Facebook pagina verschijnen in de Facebook Nearby resultaten wanneer gebruikers zoeken op de categorie ‘restaurant’. Je Facebook pagina zal echter niet gevonden worden als gebruikers zoektermen zoals ‘lunch’ en ‘diner’ gebruiken, omdat deze termen niet in de naam van je bedrijf staan. Wat wel zal verschijnen, zijn zaken zoals ‘Lunch Garden’, ‘Diner Catering Ronald’, etc.

Om wel in de zoekresultaten te verschijnen voor termen zoals ‘lunch’ en ‘diner’, dien je deze termen dus in je bedrijfsnaam op te nemen en je restaurant bijvoorbeeld ‘Chez Louise – lunch & diner restaurant’ te noemen.

Conversies behalen met Facebook Nearby

Een conversie wordt beschouwd als een persoon die je bedrijf ontdekt via Facebook Nearby en daarna ook effectief jouw bedrijf binnenwandelt. Om zulke conversies te behalen, is het in de eerste plaats belangrijk dat je Facebook pagina up to date is en volledige en correcte informatie bevat. Zorg voor de juiste openingsuren, voorzie een telefoonnummer, een adres en een e-mailadres. Een aanrader is trouwens om zelf eens Facebook Nearby te gebruiken om je ervan te verzekeren dat de kaartgegevens correct zijn.

Executive Summary

In Facebook Nearby bovenaan in de zoekresultaten verschijnen?
Optimaliseer je Facebook pagina met deze tips & tricks!

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *