Facebook wil meer creatieve content

Met de nieuwe Facebook update legt Facebook steeds meer de nadruk op goede content. Welke impact zal dit hebben op de huidige marketing tactieken die community managers en social media marketeers gebruiken?

De impact van de nieuwe Facebook verslagen

De nieuwe Facebook features geven Facebook gebruikers de mogelijkheid om een verslag te markeren als topverslag of spam. Daarnaast kunnen ze ook kiezen om bepaalde verslagen volledig te verbergen. Met die informatie past Facebook zijn algoritme aan om de news feed zo goed mogelijk te doen aansluiten met de interesses van de gebruiker. Een merk dat enkel saaie of irrelevante berichten verspreidt, kan dus afgestraft worden door een lagere visibiliteit in de news feed.

facebook content

Meer interactie!

Marketeers zullen in de toekomst niet alleen moeten focussen op het “liken” van hun merk maar fans eerder aanzetten tot “social actions”, zegt David Berkowitz van mediabedrijf 360i. Adverteerders zullen met andere woorden aantrekkelijke content moeten creëren om een plaatsje te veroveren in het digitale leven van consumenten. Ook de introductie van de Facebook Timeline plaatst markerteers voor een nieuwe uitdaging. Hoe kun je als online marketeer je merk of product integreren in de digitale “autobiografie” van je consumenten?

Meer creativiteit en out of the box denken is dus de boodschap. De Facebook pagina van Vacature is daar een goed voorbeeld van. Hun artikels spelen in op de actualiteit en trends en zijn vaak voorzien van een speelse reactie van Vacature, wat de post wat minder serieus maakt. Ook beantwoorden ze snel vragen van fans en organiseren ze regelmatig wedstrijden met leuke prijzen.

creatieve content op facebook

Uiteindelijk zullen zowel de producent als de consument baat hebben bij goede content. Natuurlijk kun je naast content ook nog altijd gebruik maken van Sponsored Stories om je visibiliteit te verhogen.

2 Comments




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *