Facebook neemt Storylane over

Facebook heeft start-up Storylane overgenomen. Dat heeft de CEO van Storylane Jonathan Gheller zelf bekendgemaakt in een bericht op zijn eigen platform. Storylane, dat net als Facebook gevestigd is in Palo Alto in Californië, bestaat nog maar sinds de herfst van vorig jaar.

Vooral een talent acquisitie

In de vier maanden dat het platform bestaat, heeft het dus de aandacht kunnen trekken van de groten in de technologiewereld. Veel is niet bekend over de overname, maar wel is duidelijk dat Facebook voornamelijk het 5-koppige team achter Storylane wil overnemen, en niet zozeer het platform zelf. Facebook zelf spreekt alvast van een “geweldige aanwinst”.

Storylane is een platform waar gebruikers langere, diepgaandere verhalen kunnen delen. CEO Jonathan Gheller verklaarde bij de opstart van Storylane dat het de bedoeling was een soort van bibliotheek van menselijke ervaringen op te bouwen, een netwerk waar iedereen een ervaring of een verhaal kan neerschrijven. Het is net daar waar Facebook niet zo sterk staat. Bij Facebook draait het immers om de kortere status updates, het snelle delen van links, foto’s en video’s. Ook zou het idee achter Storylane de bestaande functies op Facebook perfect kunnen aanvullen.

Storylane wordt stopgezet

Door de overname houdt Storylane meteen ook op te bestaan. De inhoud van de site, de posts van de gebruikers, zal niet mee verhuizen naar Facebook. Gebruikers krijgen wel de mogelijkheid om hun inhoud te delen op andere netwerken, zodat ze niet verloren gaan.

Executive Summary

Facebook neemt Storylane over
Facebook neemt Storylane over. Facebook zou voornamelijk geïnteresseerd zijn in het team achter het platform.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *