Facebook Marketing do’s & don’ts voor de Community Manager

marketing community manager

facebook marketing do's & don'tsIs Facebook-blauw het nieuwe zwart voor community managers? De Facebook marketing mode verandert elk seizoen. Om de concurrentie voor te blijven, moet je misschien een boek of twee downloaden, deelnemen aan een webinar of vijf en regelmatig een dieet volgen met een gezonde dosis online marketing do’s en don’ts.

De voornaamste Facebook Marketing do’s & don’ts op een rij!

Gebruik de 50/30/20 regel op Facebook

Om inhoud op Facebook te matchen met de juiste sfeer, het juiste publiek en de dagelijkse nieuwsfeed gebruik je best de 50/30/20 regel.

  • 50 procent nieuws: Een aangepaste mix van derden, niet-concurrerende content met het nodige nieuws gehalte;
  • 30 procent persoonlijk: Highlight een streepje persoonlijke strategie met real-time journalistiek dat enkel kan gebeuren op jouw Facebook
  • 20 procent business: Stop een smaakvolle vorm van branded en promotionele communicatie in je content.

Facebook Marketing: een mix van kunst en wetenschap

Sociale media kan omschreven worden van een coole mix van kunst en wetenschap, maar het bewijs zijn de gegevens. Tracht je Facebook berichten steeds positief te verwoorden. De meest gedeelde content op Facebook is positiviteit, minst gedeeld? Negatieve berichten. Vermijd onnodige woorden! Schrijf gewoon, doel op het vijfde leerjaar in plaats van college-niveau. Ontspan je zakelijke inhoud en denk buiten de saaie hokjes!

Een Facebook like of share?

‘Shares’ zijn de beste mond-tot-mond-reclame. Een ‘share’ wil zeggen dat mensen instemmen met jouw content. Berichten die gedeeld worden sluiten aan bij de reputatie van de fans. Mensen die je post delen zijn een goede maatstaf om te weten of je post interessant is!

Timing op Facebook is alles

Weekends zijn gemaakt voor Facebook: interactie voor berichten in het weekend is 14.5% hoger in vergelijking met een weekdag! Let op: less is more. Bij merken die slechts een of twee keer per dag te zien zijn op facebook ligt de interactie 19% hoger dan merken die drie of meer keer per dag posten. De sleutel is om je publiek niet te bombarderen met berichten, maar om ze af en toe te herinneren dat je bestaat en dat op een positieve manier!

Executive Summary

De mode op Facebook wijzigt elk seizoen
Enkele belangrijke Facebook Marketing do’s & don’ts op een rij!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *