Facebook Insight toont negatieve feedback

Facebook toont vanaf nu hoeveel negatieve feedback iedere post heeft ontvangen op een bedrijfspagina. Geen al te grote verandering, dat geven we toe, maar het impliceert wel dat Facebook niet enkel om likes draait.

Op Facebook Insight zie je onder de grafiek een overzicht van de posts met daarnaast enkele parameters. ‘Engaged users‘ geeft het aantal unieke bezoekers weer dat op een post heeft geklikt. Wanneer je klikt op dit getal krijg je meer informatie te zien, waaronder nu ook het aantal personen dat negatieve feedback gaf.

Wat verstaat Facebook onder negatieve feedback?

Facebook brengt twee zaken onder negatieve feedback:

– wanneer een persoon de post verbergt in zijn news feed

– wanneer een persoon negatieve feedback gaf op het bericht in de news feed

Gevolgen?

Het blijkt al langer duidelijk dat bedrijven nood hebben aan een analyse van hun Facebook pagina. Wat doen ze goed? Wat kan er beter? Hoe is de respons op bepaalde posts? Voordien stond enkel het aantal likes in de kijker. Met de nieuwe parameter heb je als conversation manager een overzicht met getallen. De vraag rest natuurlijk hoe Facebook bepaalt wat een negatieve commentaar is, en wat niet. En hoe zal het kanaal deze metric in de toekomst uitbreiden?

3 Comments

  1. Eva | Feedback

    9 months ago

    Dat feedback hoofdzakelijk vooral negatief is, is inderdaad een opendeur. Maar dat zit gebakken in onze natuur. Wij zijn nu veel allerter voor negatieve dan voor positieve feedback.

  2. maria

    8 months ago

    Kan je ook zien wie er negatieve feedback gegeven heeft??

  3. Richard

    1 month ago

    Er is iemand die negatieve feedback geeft op onze paginaberichten. Wij zijn erg benieuwd wie dit is, is dit inzichtelijk?




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *