Facebook elimineert advertentiemogelijkheden

Facebook kondigt een vereenvoudiging van zijn reclame-producten aan. Concreet wil dat zeggen dat de advertentiemogelijkheden halveren tegen het einde van dit jaar. De basis voor deze vereenvoudiging komt voort uit de feedback van marketeers. Daaruit bleek dat de advertentie-modellen te ingewikkeld en vaak dubbelzinnig zijn.

Adverteren op Facebook wordt consistenter

Voor het einde van juni wil Facebook zijn advertenties consistenter maken en het aantal mogelijkheden vereenvoudigen voor adverteerders. Op die manier zou het proces om advertenties te creëren gemakkelijker moeten verlopen.

Facebook noemt dit een ‘voortdurende inspanning’ en zegt tijdens de komende zes maanden, 13 eenheden stop te zetten. Het bedrijf deelde een verrassend duidelijke ‘timeline’ met de lezers van hun blog.

Facebook schrapt mogelijkheden

Facebook is reeds bezig met het elimineren van verschillende advertentiemogelijkheden. Zo verdwijnt de optie om een meerkeuzevraag te stellen. De mogelijkheid om een vraag te stellen bij een foto blijft wel beschikbaar. Daarnaast zullen advertenties met aanbiedingen een directe link naar de webshop krijgen, deze directe link blijkt effectiever!

Alle advertenties zullen voorzien worden van een sociale context, op die manier zijn de speciale sponsored stories niet meer nodig. Ten slotte wil Facebook minder formaten voor de advertenties aanbieden. Zo moet het makkelijker worden om  meerdere campagnes op te zetten of verschillende creaties te testen.

Verbouwingswerken op Facebook

Deze grondige verbouwingswerken zullen reeds eind juni van start gaan. Facebook hoopt adverteren via het netwerk gemakkelijker en toegankelijker te maken. Tegen het najaar wil Facebook klaar zijn met deze veranderingen en een nieuw en duidelijk advertentie-model aanbieden.

Executive Summary

Facebook kondigt een vereenvoudiging van zijn reclame-producten aan.
Tegen het einde van het jaar worden de advertentiemogelijkheden gehalveerd!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *