EA en Capcom storten zich op Facebook

Gamebedrijven EA en Capcom verleggen hun marketinginspanningen steeds meer naar Facebook. Aan een zeven maanden durende campagne voor Battlefield 3 gaf EA alleen al 2,75 miljoen dollar uit.

Deze grote investering lijkt zijn vruchten af te werpen. In totaal wist Electronic Arts zo’n dertig miljoen fans te vergaren. In de week dat Battlefield 3 uitkwam, praatten meer dan 800.000 fans over het game. In totaal bracht de verkoop van het spel een dikke 12,1 miljoen dollar op.

Voor Electronic Arts zijn de sociale media nu het speerpunt van hun marketingbeleid. Print, radio en televisie krijgen een meer ondersteunende rol toebedeeld.


In de aanloop naar de lancering van Resident Evil 6 richtte ook Capcom zijn pijlen op Facebook. Het aantal mensen dat over het game praatte (de zogenaamde “people talking about this”) steeg spectaculair met 385 procent, en er werden maar liefst 200.000 nieuwe fans aangetrokken, waarmee het totaal fans nu op 3 miljoen komt te liggen.

Executive Summary

EA en Capcom storten zich op Facebook
Gamebedrijven EA en Capcom verleggen hun marketinginspanningen steeds meer naar Facebook.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *