6 tips om resultaat te boeken met je bedrijfspagina op Facebook

Facebook is een handige tool om met de fans van je organisatie waardevolle conversaties te hebben. Toch zijn er best wat valkuilen. Met de onderstaande tips haal je gegarandeerd resultaat.

Zeg wie je bent

Vele organisaties vergeten zich voor te stellen op hun Facebook pagina. Een gemiste kans. Geef een korte omschrijving van je organisatie, vertel je verhaal, en voorzie contactgegevens en een link naar je website.

Kies een opvallende profielfoto

Met je profielfoto maak je een eerste indruk. Zorg dus voor een gepast en herkenbaar beeld.

Praat met je volgers

Fans geven graag hun mening. Ga dus een dialoog aan en zorg voor kwalitatieve content op je Facebook pagina. Fans stellen het op prijs dat ze gehoord worden. Engageer je volgers met creatieve en verrassende artikels, polls, video’s en foto’s. Likes betekenen immers niets zonder engagement!

Dankzij de opkomst van sociale media zijn één-op-één conversaties dagelijkse realiteit. Conversation management stelt dat er waardevolle insights schuilen in online gesprekken tussen merken en klanten.

Blijf to the pointbedrijfspagina-facebook-300x168

Houd je Facebook posts duidelijk en beknopt. Fans zullen afhaken bij saaie of uitgesponnen posts.

Automatiseer niet

Sommige organisaties automatiseren hun Facebook pagina door deze te linken aan hun Twitter feed. Maak deze fout niet. Fans willen praten met echte mensen. Als ze je tweets willen lezen, dan zullen ze wel op Twitter kijken.

Verwijder geen negatieve comments

Je verhelpt geen problemen door negatieve comments van je Facebook pagina te verwijderen. Zoek de kern van het probleem en probeer een oplossing te vinden.

Executive Summary

6 tips om resultaat te boeken met je bedrijfspagina op Facebook
Facebook is het ideale platform om waardevolle conversaties te hebben met de fans van je organisatie. Lees hier hoe je resultaat boekt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *