4 tips voor meer engagement op Facebook

Engagement op Facebook: tips

Facebook-engagementVeel bedrijven kijken vooral naar de omvang van hun Facebook community om het succes van hun social media inspanningen te beoordelen. Hoewel het een indicator is, beoordeel je social media succes beter op basis van hoe actief je community is. At random content posten die je bedrijf of merk niet helpt bij haar branding, is niet aan te raden. Algemene posts helpen immers geen merkpositionering opbouwen. Maar hoe kan je dan wel je Facebook engagement verhogen zonder de interactiekwaliteit te schaden? Hieronder lees je enkele tips die je op weg helpen!

Toon de menselijke kant van je bedrijf op Facebook

Je moet er natuurlijk niet mee overdrijven, maar het kan geen kwaad om de mensen achter je merk te tonen. Ook foto’s van klanten delen, is een leuke manier om je Facebook engagement te verhogen. Humor werkt ook altijd. Zorg echter wel dat je merk er niet de dupe van wordt. Een mop die inhaakt op je product of een merkeigenschap, doet wonderen voor je bereik.

Facebook posts : de kunst van timing

Zoals we reeds aanhaalden in een eerdere post, is het belang van timing niet te onderschatten. Je wilt je top content toch niet op het verkeerde moment posten en riskeren dat je community van fans het niet te zien krijgt? Onderzoek daarom het activiteitspatroon van je community en bekijk welke posts goed presteren. Zo krijg je een beeld van welke dagen en tijdstippen het meest geschikt zijn voor maximale interactie.

Leer je publiek kennen

Onderzoek blijft essentieel – ook in Facebook marketing. Het vraag misschien tijd om uit te dokteren naar welke content je fans op zoek zijn, maar het loont zeker om je publiek te leren kennen. Het laat je immers toe om je brand content en de geprefereerde content van je fans dichter naar elkaar toe te brengen. Louter content omwille van content werkt niet. Als een post niet helpt om de mening van je klanten te beïnvloeden of de positionering van je merk of product te verbeteren, post je beter niet.

Gebruik gesponsorde posts om je Facebook bereik te vergroten

Je steekt veel tijd en werk in je Facebookpagina, maar de resultaten blijven uit? Dat kan zijn omdat je posts niet opgemerkt worden in de zeeën van updates die dagelijks passeren op de newsfeeds van je fans. Met gesponsorde posts omzeil je dit probleem. Gesponsorde posts zijn immers prominent aanwezig in de newsfeed van je fans en krijgen daardoor meer aandacht. Je hoeft natuurlijk niet elke post een betaalde boost te geven, maar voor wedstrijden of unieke artikels kan je het zeker overwegen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *