Webwinkel Vakdagen 2012, wat hebben we geleerd?

De Webwinkel Vakdagen op 25 & 26 januari 2012 zitten er al weer een weekje op. We kunnen terugkijken op heel wat inzichtvolle, inspirerende, maar helaas soms ook lege presentaties.

Webwinkel Vakdagen 2012 beursvloerInspirerend was alvast het verhaal van Claudia Willemsen, oprichtster van Kleertjes.com. Ze startte haar kinderkleding webshop op de zolderkamer, maar heeft in 10 jaar tijd het helemaal kunnen opbouwen tot een bedrijf met een miljoenenomzet. Haar wijsheden over “hoe een bedrijf te runnen” hielden een volle zaal de hele tijd in bedwang.

Later zagen we ook ‘6 succesfactoren voor social media‘ langskomen. Wat we daar leerden, deed onze wenkbrauwen fronsen. We hebben voor jullie deze 6 factoren/principes dan ook vanuit een kritisch oogpunt bekeken.

Webwinkel Vakdagen 2012 ingangHoe de visie en uitwerking van een grootspeler op de markt van online privé verkopen in de BeNeLux in elkaar zit, dat konden we u vertellen aan de hand van het verhaal van Vente-Exclusive.com. Van m-commerce strategie tot de uitwerking ervan via hun app, dat kwamen we allemaal te weten via hun CEO Peter Grypdonck.

Op de beursvloer zelf stonden enorm veel bedrijven, dit ging van social commerce, online marketing, post & pakketbezorging, tot hosting bedrijven en zelfs banken. Een lijst met alle exposanten vind je makkelijk via de Webwinkel Vakdagen website.

Een van de bedrijven die ook aanwezig waren, was Coosto. Coosto is een social media tool dat online monitoring combineert met webcare, speciaal ontworpen voor het Nederlandstalige web.

We hebben heel wat bijgeleerd en opgestoken op onze trip naar de jaarbeurs in Utrecht. En we denken met ons nog veel meer:

Executive Summary

Wat?Webwinkel Vakdagen 2012
En?Interessante presentaties bijgewoond en leuke bedrijven ontmoet

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *