Zo creëer je levendige inhoud voor je e-mailcampagnes

e-mail-marketing-300x239E-mail marketing is big business. Dankzij e-mail marketing slaag je erin om je (potentiële) klanten rechtstreeks te bereiken. E-mail is daarom een ideaal middel om klanten te overtuigen. Ze zijn echter steeds veeleisender, en een mailtje met alleen tekst valt niet meer op tussen alle e-mails ze dagelijks in hun mailbox krijgen. Zorg er daarom voor dat je opvalt tussen de massa en maak de inhoud van je e-mails extra levendig!

Met saaie e-mails zal je niet veel bereiken. Daarom is het belangrijk om de inhoud van je e-mails boeiend en opvallend te maken. Ook personaliseren is altijd een goed idee. Met deze tips lukt dat zeker.

Personaliseer je e-mails op basis van locatie

Probeer zeker te weten te komen waar de subscribers van je e-mail-lijst wonen. Vervolgens kan je ze persoonlijk aanspreken door informatie over hun locatie te verwerken tot gepersonaliseerde e-mails. Zo kan je bijvoorbeeld vertellen hoe ver van de dichtstbijzijnde winkel ze wonen en zelfs een kaart met routebeschrijving toevoegen. Op die manier kan je klanten naar je fysieke winkels halen. Maar weten waar je potentiële klanten zich bevinden heeft nog meer voordelen: als het in een bepaalde stad mooi weer wordt kan je iedereen die daar woont reclame sturen voor zwembroeken of zonnecrème. Gaat het regenen? Dan zet je toch gewoon je leuke paraplu’s in de kijker!

3,2,1,…Tel af!

Zal er binnenkort een evenement dat je in de kijker wil zetten plaatsvinden? Of heb je een superpromotie die binnenkort afloopt? Zet dan een klokje in je e-mail dat aftelt naar het moment van het evenement of het einde van de promotie. Het zal potentiële klanten aanzetten om toch snel een kijkje te nemen op je website voor het te laat is. Bovendien is dit een heel leuk visueel element waarmee je op vlak van design nog veel kanten mee uit kan.

Optimaliseer je e-mails voor verschillende apparaten

Meer en meer mensen lezen hun e-mails op mobiele apparaten. Als je te weten kan komen op welk apparaat een bepaalde klant je mails ontvangt, kan je deze nog beter afstemmen op zijn behoeften. Zorg dat de grootte van de grafische elementen in je e-mail gemaakt is op maat van het mobiele toestel waar hij op gelezen wordt. Als je ook een mobiele app hebt kan je daar reclame voor maken door middel van een link naar het juiste platform: iOS of Android.

Executive Summary

Maak jij al levendige e-mail campagnes?
Om op te vallen tussen de massa zorg je er maar beter voor dat je e-mails boeiend, levendig en gepersonaliseerd zijn.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *