Meer engagement dankzij gepersonaliseerde pagina’s en content

qm-gepersonaliseerde-landingpages

Af en toe je website updaten met nieuwe content en nieuwe producten, dat is vandaag de dag niet meer voldoende om meer te verkopen via je website. Het is maar door dynamische webpagina’s en gepersonaliseerde content dat je bezoekers sneller en meer zullen converteren. De verkoopcyclus wordt op die manier bovendien een stuk korter. Schoolvoorbeeld van die gepersonaliseerde content is Amazon: geen twee ingelogde gebruikers krijgen er dezelfde homepagina te zien, iedereen krijgt er producten en content op basis van welke producten er bekeken of gekocht werden.

Gepersonaliseerde content op jouw website, hoe begin je daaraan?

Er zijn natuurlijk tal van opties om gepersonaliseerde content te tonen en om je webpagina’s dynamisch op te bouwen. De meeste gekende manier is allicht het tonen van ‘andere kochten ook’ bij je producten. Ook het tonen van aanbevelingen op basis van de producten die bezoekers bekeken en kochten, zijn ondertussen redelijk standaard geworden. Er zijn echter nog tal van andere manieren om de content en je producten te personaliseren, op maat van je bezoeker! Denk maar aan nieuwswebsites die om je locatie vragen en op basis daarvan bepaalde nieuwsartikelen meer in de kijker plaatsen. Naast de locatie kunnen bijvoorbeeld andere demografische gegevens gebruikt worden, maar ook het gedrag van de bezoeker op je website kan je gebruiken om de content die je toont af te stemmen op de bezoekers.

Gepersonaliseerde content werkt. Amazon is het bewijs!

Dat gepersonaliseerde content werkt, is bewezen. Niet alleen Amazon en Netflix hebben dat aangetoond, vandaag maken tal van websites en webshops er gebruik van, vaak zonder dat je het door hebt. Ook in e-mail marketing is gebruik ervan vandaag de standaard: terwijl e-mail marketing in het begin slechte resultaten behaalde door een gebrek aan segmentering, worden e-mails vandaag de dag veel beter getarget, waardoor de resultaten vele malen beter zijn. Generieke content op je website tonen is dus voorgoed verleden tijd!

Nog een stapje verder: dynamische websites

Dynamische websites, dat zijn websites die de gepresenteerde content dynamisch opbouwen, op basis van tal van parameters. Dit gaat nog een stapje verder dan gepersonaliseerde content. Het is dé manier om nog meer conversies te behalen. Je homepagina, cross-selling, aanbevelingen op basis van social media, … het kan allemaal!

Intent marketing technologie

Op basis van intenties pagina’s zo gepersonaliseerd maken, dat ze alle expliciete intenties van de Google-searchbar beantwoorden, dat is wat we hier doen bij Queromedia. Op een schaalbare manier zijn we steeds meer en efficiënter in staat om het verwachtingspatroon van de (be)zoeker te beantwoorden. Ons doel is dan ook lagere bouncerates op de pagina’s, hogere conversies. Meer weten? Laat ons het aantonen!

Executive Summary

Af en toe je website updaten met nieuwe content en nieuwe producten, dat is vandaag de dag niet meer voldoende om meer te verkopen via je website. Het is maar door dynamische webpagina’s en gepersonaliseerde content dat je bezoekers sneller en meer zullen converteren.

1 Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *