Kwalitatieve content geldt ook voor webshops

content voor e-commerceDe Google Panda update werd begin augustus wereldwijd geïmplementeerd. Bepaalde websites deelden al vroeg in de klappen, voornamelijk de “content farms” die veelvuldig gebruik maakten van duplicate content. Kwaliteit primeert boven kwantiteit voor Google Panda en dit geldt voor alle websites, ook webshops!

Content voor e-commerce

Ook voor webshops kan Google Panda zware gevolgen hebben. E-commerce websites maken vaak gebruik van content die ze verkrijgen van de producenten, bijvoorbeeld productinformatie en producteigenschappen. Deze informatie wordt meestal verspreid naar verschillende verdelers die het op hun beurt gebruiken voor hun eigen website. Het gevolg is dus duplicate content verspreid over meerdere websites. Google Panda merkt dit en bestraft de websites met een lagere ranking. Maar hoe overkom je dan dit probleem?

Tips voor e-commerce content

Een artikel op SEOmoz geeft enkele handige tips om als webshop beter te ranken dankzij unieke en kwalitatieve content.

  1. Gebruik de productomschrijvingen van de producent maar maak duidelijk van waar het komt en plaats het op het einde van de pagina. Op die manier versterkt de duplicate content je eigen, originele content;
  2. Schrijf zelf content over de producten die je aanbiedt en wees zo creatief en origineel mogelijk. Tips hiervoor vind je in ons artikel over SEO copywriting. Plaats vervolgens je eigen content bovenaan de pagina;
  3. Laat je klanten zelf reviews schrijven. CoolBlue past dit bijvoorbeeld toe door na een aankoop de klant te mailen en te vragen om een korte review. Om de klant aan te moedigen geven ze regelmatig cadeaucheques weg voor de meest originele review. Zeer effectief!

Uit de resultaten van het SEOmoz artikel leiden we af dat de websites met de beste ranking diegene met de interessantste content zijn.

Door middel van unieke en kwalitatieve content onderscheid je je van je concurrenten en plaats je je hoger in de zoekmachineresultaten. Een betere positie leidt tot meer conversies en conversies tot omzet. Goede content is dus een kleine moeite vergeleken met de talrijke voordelen die je er uit haalt.

Executive Summary

En? Hoe een betere ranking behalen voor je webshop of e-commerce website?
Hoe? Dankzij goede en unieke content, lees snel onze tips

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *