26.06.2013 - Creativity

eBay lanceert virtuele etalages

eBay lanceerde deze maand virtuele winkels onder de naam “shoppable windows”. In de etalages van gesloten winkels in New York werden eBay-schermen gemonteerd. Het concept: winkeliers tonen hier hun producten en consumenten bestellen ze bestellen via QR-codes. Het eerste merk dat met eBay samenwerkt in dit experiment is het modelabel Kate Spade.

 

E-Commerce in de winkelstraten

In New York, downtown Manhattan, wordt onmiddellijk je aandacht getrokken naar de felgele etalage met levensgrote tablet waar de nieuwe collectie van Kate Spade getoond wordt. De etalage is als store ingericht en biedt een preview van de collectie. Via virtuele displays kan je de nieuwe collectie van Kate Spade bekijken en aanschaffen.

 

Binnen het uur geleverd

Op een levensgroot touchscreen kies je je favoriete items. Daarna kan je één voor één beslissen welke accessoires of kledingstukken je thuis wil ontvangen. Nadat je de aankoop betaalt hebt met PayPal Here, wordt je pakketje binnen het uur bij je thuis geleverd. Dit door een sympathieke fietskoerier die 24/7 ter beschikking staat.

 

Herbestemming leegstaande panden

Met dit concept van eBay krijgen nieuwe merken de kans zich te presenteren zonder een fysieke winkel te openen. Bovendien is dit ook de ideale manier om tijdelijk leegstaande panden een nieuwe bestemming te geven.

 

eBay experimenteert met virtuele etalages

eBay test momenteel vier virtuele etalages in drukke wijken van New York. Dit nieuwe experiment van eBay loopt nog tot en met 7 juli 2013. Bovendien is het niet de eerste keer dat eBay experimenteert met virtuele etalages. Bij het vorige experiment moesten de voorbijgangers echter de producten alsnog bij eBay bestellen.

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans