Retargeting advertenties die we niet snel beu worden

retargeting advertenties

Retargeting is een goede strategie om het aantal conversies op je website te verhogen. Maar wie te vaak dezelfde saaie advertentie te zien krijgt, heeft daar al snel genoeg van. Met deze tips maak jij remarketing en retargeting campagnes die wél werken!

Bereik de juiste mensen op de juiste manier

Bij retargeting of remarketing wordt een bezoeker die al een bepaalde actie deed, zoals bijvoorbeeld je website bezoeken, benaderd met advertenties die specifiek op hem gericht zijn. Google Adwords laat toe om retargeting campagnes te ontwikkelen die specifiek toegespitst zijn op gebruikers die bepaalde acties ondernamen. Zo bereik je de juiste mensen op de juiste manier, en zal je het aantal conversies op je site zien stijgen.

Het bovenstaande is helaas slechts theorie. In de praktijk zijn veel remarketing campagnes slecht ontworpen waardoor ze hun doel missen. Ze bereiken niet de juiste mensen, of bereiken hen juist te veelvuldig waardoor deze de campagne al snel beu worden. Daarom geven we je enkele praktische tips voor goede retargeting advertenties.

Gebruik relevante keywords en thema’s

Gebruik ook bij je retargeting advertenties keywords waar mensen naar op zoek zijn. Als ze het exacte keyword zien staan in je advertentie, zullen ze sneller klikken. Ook advertenties in het display netwerk moeten goed aansluiten bij datgene waarin gebruikers geïnteresseerd zijn. Probeer je dus in te leven in de leefwereld van je doelgroep, om zo interessantere remarketing advertenties te maken. De foto’s in je advertenties spelen hierbij een grote rol, maak deze groot, aantrekkelijk en relevant.

Focus op je potentiële klant

Zowel voor gewone advertenties als voor retargeting advertenties geldt dat een focus op de potentiële klant belangrijk is. Leg daarom in je advertentie de nadruk op wat jij voor de klant kan doen en op de voordelen die jouw product de klant kan bieden. Als je advertentie een oplossing biedt voor een probleem dat men effectief ondervindt, dan zal ze veel beter de aandacht trekken en vasthouden.

Laat je retargeting advertenties opvallen

Met advertenties die positief opvallen versla je de concurrentie. Zorg voor korte, duidelijke bewoordingen en vlot leesbare tekst die groot genoeg is. Om een goede advertentie op te bouwen hou je rekening met de volgende elementen:

  • Kwaliteit van de foto/grafiek
  • Design van de advertentie
  • Kleurgebruik en kleurcontrasten
  • Lettertype en lettergroottes

Remarketing en retargeting op specifieke acties

Tot nu toe hadden we het vooral over tips die ook voor gewone advertentiecampagnes gelden. Maar met remarketing kan je zoveel meer doen. Zo kan je mensen die een verschillende actie uitvoerden op verschillende manieren benaderen. Het is evident dat je een andere retargeting advertentie toont aan een persoon die gedurende enkele seconden je homepage bezocht, dan aan iemand die meerdere pagina’s bezocht en producten in het virtuele winkelkarretje laadde. Bij die laatste kan je bijvoorbeeld die specifieke producten laten terugkomen in je remarketing advertentie.

Promoties voor een beperkte tijd

Promoties werken altijd goed, zeker als je een soort dringendheid creëert door ze in de tijd te beperken, denk aan promoties die slechts enkele dagen lopen. Je kan ook een promotie doen voor de eerste X aantal mensen. Wat remarketing betreft kan je een promotie geven op een bepaald item dat al in het winkelkarretje van de desbetreffende persoon zit. Ook een duidelijke call-to-action mag niet ontbreken.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *