Hoe kwalitatief verkeer generen met display advertising?

Display advertisting is altijd al een beetje de underdog van internet marketing geweest. De meeste marketeers besteden dan ook niet al te veel aandacht aan display campagnes, omdat ze ervan overtuigd zijn dat deze campagnes niet veel opleveren. Toch kan je ook met display campagnes heel wat kwalitatief verkeer genereren en zelfs een mooi aantal conversies realiseren.

Kwalitatief bezoekers genereren via Google Display advertisingProfiteer van de mogelijkheden van context targeting

Context targeting is het basis principe van het Google Display Netwerk. De meeste marketeers beperken zich echter tot het ontwerpen van een display campagne met enkele zoekwoorden die relevant zijn voor het product of de dienst die ze verkopen. Toch kan je met context targeting heel wat meer doen. Segmenteer je zoekwoorden en maak gebruik van de mogelijkheid om op afzonderlijke zoekwoorden te bieden. Bekijk ook op welke website je display advertenties goed presteren en sluit slecht presterende websites uit.

Targeting op basis van plaatsing, onderwerp en categorie

Maak zoveel mogelijk gebruik van plaatsingstargeting en zorg ervoor dat je display advertenties op websites verschijnen die zeer relevant zijn voor jouw producten en diensten. Om je advertentie bereik te verhogen, kan je tevens beroep doen op targeting op basis van onderwerpen en categorieën. Duid onderwerpen en categorieën aan die relevant zijn voor jouw bedrijfstak, en je zal meteen een veel groter bereik hebben. Let er evenwel op dat je de prestaties van je targeting goed in de gaten houdt en monitort door websites uit te sluiten, zoekwoorden uit te sluiten en demografische targeting in te schakelen.

Maak gebruik van remarketing

Remarketing biedt heel wat mogelijkheden om meer conversies te genereren via het display netwerk. Dat komt omdat je aan de hand van remarketing advertenties mensen zeer gerichte advertenties kan laten zien. Bovendien kennen deze mensen je product of dienst al en is hun aankoopintentie meestal groter. Remarketing advertenties aanmaken is trouwens erg eenvoudig: het enige wat je hoeft de toen is de juiste tags toevoegen aan je website, bezoekers onderverdelen in een doelpubliek en creatieve advertenties maken.

Executive Summary

Meer halen uit je display campagnes?
Maak gebruik van de targetingmogelijkheden en remarketing!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *