Zegt één beeld meer dan de duizend woorden? Ik geloof van niet. Omdat elk woorden ontelbare beelden in zich meedraagt. Allemaal associaties, voor de ene anders dan voor de andere. En naast beelden, zijn woorden rijk aan emotie. Sommige woorden maken mensen vrolijk of enthousiast, anderen zijn pijnlijk, troostend of geven de lezer een goed gevoel. Nog andere woorden zijn gewoon saai.
Nog niet overtuigd van de kracht van woorden? Wij botsten op 6 inspirerende voorbeelden:
6 x copywriting & de kracht van woorden
Informeren, entertainen én overtuigen: het kan.
Bril-jant
Hoezo, copywriting speelt in jouw job geen rol?
Nog tonnen meer excellente copywriting?
Zalige rijdende reclame
Hoe woorden iets met je doen…
Copywriting tips
De basis van copywriting is de kracht van het woord. Dat idee moet je zo goed mogelijk in de praktijk omzetten, zo goed mogelijk afgestemd op jouw business. Zo ga je te werk:
- Definieer eerst welke woorden jouw bedrijf beschrijven, of beter, onderscheiden van alle concurrenten.
- Bekijk vervolgens de woorden door de ogen van de klant, elke mogelijke klant. Kunnen sommige woorden een ongewenst beeld oproepen? Dan moet je een alternatief zoeken.
- Kies in de laatste fase een passend beeld bij de tekst.
Bron: Schrijf.be