22.08.2013 - Content

6 voorbeelden van steengoede copywriting

Zegt één beeld meer dan de duizend woorden? Ik geloof van niet. Omdat elk woorden ontelbare beelden in zich meedraagt. Allemaal associaties, voor de ene anders dan voor de andere. En naast beelden, zijn woorden rijk aan emotie. Sommige woorden maken mensen vrolijk of enthousiast, anderen zijn pijnlijk, troostend of geven de lezer een goed gevoel. Nog andere woorden zijn gewoon saai.

Nog niet overtuigd van de kracht van woorden? Wij botsten op 6 inspirerende voorbeelden:

6 x copywriting & de kracht van woorden

Informeren, entertainen én overtuigen: het kan.

Bril-jant

Hoezo, copywriting speelt in jouw job geen rol?

Nog tonnen meer excellente copywriting?

Zalige rijdende reclame

Hoe woorden iets met je doen…

Copywriting tips

De basis van copywriting is de kracht van het woord. Dat idee moet je zo goed mogelijk in de praktijk omzetten, zo goed mogelijk afgestemd op jouw business. Zo ga je te werk:

  • Definieer eerst welke woorden jouw bedrijf beschrijven, of beter, onderscheiden van alle concurrenten.
  • Bekijk vervolgens de woorden door de ogen van de klant, elke mogelijke klant. Kunnen sommige woorden een ongewenst beeld oproepen? Dan moet je een alternatief zoeken.
  • Kies in de laatste fase een passend beeld bij de tekst.

Bron: Schrijf.be

Tom Bogaert

Tom is CEO van Onlyhumans en gepassioneerd blogger over digitale marketing, met een overduidelijke en evidente voorliefde om via Search, Content & Social marketing merken menselijker te maken.

Lees meer van Tom