Tips om meer conversies te halen uit YouTube advertenties

Veel online marketeers zien YouTube als een branding tool. Met YouTube advertenties kan je echter ook meer conversies scoren. Zeker wanneer je aan e-commerce doet, kan je met YouTube je verkoopcijfers een duwtje in de rug geven. Hierbij enkele interessante tips om het meeste uit je YouTube advertenties te halen!

Maak aantrekkelijke en doeltreffende YouTube advertenties

YouTube

Om doeltreffende YouTube advertenties te maken is het in de eerste plaats belangrijk dat je de juiste videoduur kiest. Voor inStream advertenties is het bijvoorbeeld aangeraden om je video niet langer dan 30 seconden te laten duren. Bij in-Search en in-Display advertenties kunnen langere video’s wel en kan je kijkers echt betrekken bij je merk of product. Daardoor is de kans dat je kijkers actie zullen ondernemen groter. Test vooral verschillende videolengtes en kijk wat het beste werkt. YouTube Insight kan daarbij zeer handig zijn.

Je kan je conversies tevens eenvoudig boosten door in te stellen dat je video advertentie op je YouTube kanaal verschijnt en niet op de standaard YouTube pagina. Het CTR percentage kan je dan weer verhogen door de juiste openingsafbeelding te gebruiken.

Maak handig gebruik van je YouTube kanaal

Je YouTube kanaal is de ideale gelegenheid om mensen meer informatie te geven over je merk en links te delen naar je belangrijkste landingspagina’s of social media websites. Je YouTube kanaal moet een aangename en interessante plaats zijn voor je doelpubliek. Maak tevens gebruik van de speciale YouTube channel banners. Onderzoek wees uit dat deze heel doeltreffend kunnen zijn om meer conversies te genereren.

Gebruik de juiste zoekwoorden

YouTube advertenties trekken vooral mensen aan die in de ontdekkingsfase zitten. Zorg er dus voor dat je zoekwoorden kiest die breed genoeg zijn, zodat je een zeer divers en uitgebreid publiek aantrekt.

Om de juiste zoekwoorden te vinden gebruik je best de YouTube keyword tool. Daarmee vind je vaak betere zoekwoorden dan met de Adwords keyword tool. Ook het kopiëren van zoekwoorden die het in je Adwords campagne goed doen is niet altijd een goed idee.

Een tip is bovendien om te bieden op CPV (Cost Per View), in plaats van op CPC. Zo zal je minder geld spendeer aan je zoekwoorden voor YouTube advertenties.

Gebruik annotaties

Annotaties zijn een goede manier om extra informatie en commentaar toe te voegen aan je video advertenties. Annotaties toevoegen is daarnaast erg gemakkelijk: je kan controleren waar ze verschijnen en terug verborgen worden.

Met annotaties kan je bovendien linken naar je YouTube pagina’s of naar je eigen website. Hou er wel rekening mee dat enkel links binnen YouTube klikbaar zullen zijn. Links buiten YouTube maak je dus best zou eenvoudig mogelijk.

YouTube annotaties

Executive Summary

YouTube is niet enkel een branding tool, je kan er ook conversies mee genereren
Met goede advertenties, de juiste zoekwoorden en annotaties haal je ook conversies uit YouTube!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *