08.05.2013 - Content

Conversie optimalisatie: 7 tips om meer te halen uit je bevestigingspagina

Meer conversies halen is zowat de belangrijkste taak van een online marketeer. Die taak houdt voornamelijk in om bezoekers een actie te laten ondernemen op je website of landingspagina. Toch is het ook belangrijk om een kijkje te nemen naar de bevestigingspagina. Wanneer iemand actie onderneemt op je website, uit deze persoon immers een bepaald vertrouwen. Het is aan jou om deze vertrouwensrelatie met converterende bezoekers te onderhouden. Het optimaliseren van de bevestigingspagina kan daarbij helpen.


 

1. Toon je dankbaarheid

Je nieuwe klant heeft de tijd genomen om je website grondig te bekijken. Misschien heeft deze klant producten bij de concurrent bekeken, online reviews in beschouwing genomen en kwam hij uiteindelijk bij jou terecht. Het is dan ook maar normaal dat je deze klant op gepaste wijze bedankt. Dit lijkt misschien banaal, maar het is opvallend hoeveel bedrijven geen appreciatie uitdrukken voor de tijd, aandacht en het vertrouwen van de klant.

 

2. Bevestig je identiteit

Het is belangrijk dat je bevestigingspagina de toon van heel de website weerspiegelt. Is je website opgebouwd uit humoristische teksten, zet dan zeker ook zo’n tekstje op de bevestigingspagina.

 

3. Besteed aandacht aan toekomstige aankopen

Bij conversie optimalisatie is meer conversies halen steeds het hoofddoel. Hou daar rekening mee als je werkt aan de bevestigingspagina. Door bijvoorbeeld andere relevante producten op de bevestigingspagina te tonen, laat je klanten zien dat je nog heel wat interessante producten voor hen in petto hebt. Op die manier wek je de interesse van de klant en heb je meer kans dat converterende klanten later terugkeren om nog een aankoop te doen.

 

4. Bevestigde de hoop van je klant met ondersteunende content

Als een klant een product besteld heeft, zit de klant vol hoop en kan hij niet wachten tot het product geleverd wordt. Die hoop kan je al grotendeels bevestigen door op je bestemmingspagina bijvoorbeeld iemand te laten getuigen over het product. Zo wordt de aankoopbeslissing van de consument tevens versterkt.

Je kan de bevestigingspagina eveneens gebruiken om een reeks antwoorden te voorzien op vragen die regelmatig aan het sales team gesteld worden. Op die manier heeft de klant van in het begin alle informatie die hij nodig heeft.

 

5. De juiste verwachtingen

Gebruik je bevestigingspagina om de juiste verwachtingen bij de klant te creëren. Geef bijvoorbeeld informatie over wanneer de klanten een follow-up mogen verwachten en welke informatie ze dan zullen krijgen.

 

6. Instructies

Voorzie op de bevestigingspagina een reeks instructies voor het aangekochte product. Dit is bijvoorbeeld erg handig bij gratis demo’s of trials van software. Op de bevestigingspagina kan je dan instructies geven over hoe je aan de slag kan met de software.

 

7. Precieze retargeting

Hoe je bestaande klanten en onbekende bezoekers target zou heel verschillend moeten zijn. Het is de bedoeling dat je aan de hand van retargeting campagnes je specifiek richt op niet-converterende klanten die wel veel interesse toonden in je product. Afhankelijk van je bedrijfstak, neem je bestaande klanten soms beter niet op in je retargeting campagnes, tenzij je daar een speciale tactiek voor ontwikkelt.

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans