Welke input gebruiken voor de krachtigste content?

qm-edit2

Krachtige content creëren die engagement uitlokt en bepaalde doelstellingen (zoals leads) haalt, het is de natte droom van elke content marketeer. Verschillende soorten input kunnen aan de basis van je content liggen. We bespreken de verschillende mogelijkheden en leren je op welke basis je de allerbeste content produceert!

Content schrijven met een meerwaarde

Content creëren gewoon om content is geen goed idee. Ten eerste moet je een duidelijk doel hebben voor je de pen/het toetsenbord ter hand neemt. Ten tweede schrijf je alleen maar wanneer je echt iets nuttigs te zeggen hebt; iets dat een meerwaarde voor de (potentiële) klant betekent. Dit is het idee achter echt sterke content die engagement oproept. Content kan op een heel aantal dingen gebaseerd zijn, zoals bijvoorbeeld eigen kennis en ervaring of research op het internet en in boeken of vakbladen. We bespreken de verschillende soorten input die aan de basis van content kunnen liggen en gaan na in hoeverre ze je helpen om efficiënt je doel te bereiken.

Schrijven gebaseerd op je eigen kennis

“Input van experts in het vakgebied leidt tot interessante en originele content”

Content die alleen maar gebaseerd is op wat je zelf weet, is meestal niet echt sterk. Er zijn immers maar heel weinig mensen die een uitgebreide kennis over veel verschillende onderwerpen bezitten. Door je alleen te baseren op je eigen basiskennis kan je bijgevolg geen diepgaande content creëren.

Schrijven gebaseerd op research

Wie te weinig kennis heeft over een bepaald onderwerp grijpt al snel naar het internet. Dit medium is immers ideaal om snel veel informatie over een bepaald onderwerp te vergaren. Om je persoonlijke kennis bij te spijkeren is deze werkwijze ideaal. Wanneer je moet schrijven voor een klant of voor je bedrijf, is je uitsluitend baseren op online research echter een minder goed idee. Je verzamelt snel een heleboel informatie, maar die komt wel van andere websites. Wie zich baseert op bronnen op het internet beperkt zich grotendeels tot overschrijven en creëert geen originele content. Jammer genoeg is net dat laatste noodzakelijk om je bezoekers echt te boeien, te informeren, te engageren en te overtuigen. Ook Google hecht veel belang aan unieke en relevante content.

Schrijven gebaseerd op informatie die je kreeg van klanten/medewerkers

“Schrijf steeds content met een reële meerwaarde voor de bezoeker”

De twee vorige methoden vormden niet meteen de basis voor sterke content. Hoe het dan wel moet? Input van mensen die echte experts zijn in het domein is essentieel om tot krachtige teksten te komen. Zowel als marketingbureau en als marketingverantwoordelijke in een bedrijf kan je deze techniek toepassen. In het eerste geval vraag je geregeld input aan de klant, in het tweede geval aan verschillende medewerkers met kennis over specifieke onderwerpen. Goede en diepgaande communicatie – bijvoorbeeld in de vorm van interviews – is wel vereist, anders blijft ook de uiteindelijke inhoud van je artikel te oppervlakkig.

Schrijven gebaseerd op informatie die je ontdekt bij de klant/medewerker

Sommige mensen weten zelf niet dat ze voor jou een belangrijke vorm van inspiratie en expertise kunnen vormen. De beste content ideeën komen dus vaak eerder spontaan, tijdens een meeting of gewoon aan het koffiezetapparaat. Om dit te bereiken is het wel belangrijk dat je steeds interesse toont en de juiste vragen stelt. Breng zelf nieuwe onderwerpen aan zodat je klant of collega de dingen uit een ander perspectief ziet of gaat nadenken en spreken over een bepaald onderwerp. Zo krijgt hij vast zelf een origineel idee om een artikel te schrijven, dat hij maar al te graag met jou zal delen! Het behoeft geen uitleg dat dit soort input tot de beste content leidt.

Executive Summary

Om krachtige content te schrijven die je (potentiële) klanten boeit, informeert, engageert en overtuigt heb je een stevige basis nodig. Content schrijven die louter gebaseerd is op je eigen kennis is dus niet altijd een goed idee. Welke informatie dan wel aan de basis ligt van ijzersterke content, ontdek je hier.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *