Vijf kostbare tips voor kwaliteitsvolle content

kwaliteitsvolle-content

Schrijf je artikels voor je eigen blog of de blog van je bedrijf? Dan is het altijd belangrijk om content te schrijven van hoge kwaliteit. Dat is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan, want wat verstaan we eigenlijk onder kwaliteitsvolle content? Er is geen eenduidige definitie. Het is een subjectief gegeven, aangezien iedereen er een andere mening over heeft. Wat wel duidelijk geweten is, is dat deze content je reputatie en het engagement van je publiek verhoogt. We geven je hieronder enkele schrijftips om de kwaliteit van je content te verhogen.

Maak een content strategie

Voordat je artikels begint te schrijven, is het belangrijk om een contentstrategie op te stellen. Hierdoor heb je een duidelijk beeld van waar je naartoe wil met je content en welke doelstellingen je wil behalen. Daarbij moet je eerst je doelgroep bepalen. Weet voor wie je schrijft en hou dit publiek steeds in je achterhoofd tijdens het schrijven van je artikels. Hierdoor wordt je artikel persoonlijker en relevanter en heb je meer kans dat je de juiste mensen bereikt.

Bepaal vervolgens welke soort content je wil schrijven. Welke onderwerpen vinden jij en je doelgroep belangrijk? Wil je enkel artikels schrijven of horen afbeeldingen en video’s hier ook bij? Stem al deze zaken af op de wensen van je doelgroep.

Schrijf relevante content

Daarna kan je beginnen met het schrijven van artikels. Onderzoek wat je doelgroep interesseert. Je artikels moeten namelijk steeds relevant zijn voor hen. Je moet waarde creëren voor je publiek en hen overtuigen om je artikel volledig te lezen en daarna nog naar je blog terug te keren.

Onderzoek voor wie je schrijft en bepaal vervolgens welk soort content je wil schrijven.

Click to tweet!

Content is gemakkelijk leesbaar

Maak snel duidelijk waarover het artikel gaat. Licht in de titel en inleiding al een tipje van de sluier op. Mensen hebben niet altijd veel tijd en willen onmiddellijk weten of het artikel hen zal interesseren of niet. Veel mensen scannen online teksten in plaats van ze volledig te lezen. Zorg er dus voor dat de lezer in één oogopslag ziet waarover het gaat. Woorden vetgedrukt zetten en goede titels zorgen voor duidelijkheid en zijn bovendien een plus voor zoekmachineoptimalisatie of SEO.

Gebruik in je artikels bovendien niet te veel jargon. Bij te veel moeilijke woorden zullen mensen afhaken.

Maak geen verkoopspraatjes

Over storytelling wordt de laatste tijd zeer veel gesproken. Een verhaal vertellen is namelijk wat mensen willen lezen. Enkel je product in de kijker zetten en het proberen verkopen, werkt niet meer. Je teksten moeten authentiek en eerlijk zijn.

Bekijk je resultaten

Meet welke content goed werkt. Dit geeft je de kans om je content steeds te optimaliseren. Je kan namelijk analyseren welke soort content of welke onderwerpen succesvol zijn en welke minder. Gebruik deze informatie bij het schrijven van je volgende artikels met natuurlijk kwaliteitsvolle content.

Executive Summary

Kwaliteitsvolle content schrijven is een uitdaging. Begin met een strategie op te stellen en je doelgroep te bepalen. Schrijf content die je doelgroep relevant vindt en hou je resultaten bij.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *