Vijf redenen waarom je blog faalt

waarom je blog faalt

blog, blogpostIs je blog niet meteen een groot succes te noemen? Dan zijn je blogposts mogelijks niet relevant en origineel genoeg. Er zijn nog verschillende andere redenen te bedenken waarom het misloopt. We lijsten hier alvast de vijf belangrijkste oorzaken voor je op en geven je meteen ook de nodige tips om meer verkeer naar je blog te lokken.

1. Je blogt alleen sporadisch

Post je maar om de paar weken iets op je blog? Dan wordt het wel erg moeilijk om een trouw lezerspubliek op te bouwen. Veel meer dan kwantiteit is regelmaat cruciaal voor een succesvolle blog. Leg op voorhand de frequentie van je blogposts vast en hou je daar ook aan. Elke maandagmiddag een blogpost publiceren is veel efficiënter dan in één week vijf stukken te schrijven, en daarna drie weken niets van je te laten horen. Een content kalender is het ideale hulpmiddel om een goed ritme aan te houden.

2. Je doet aan pure zelfpromotie

Internetgebruikers zijn op zoek naar nuttige info die een gericht antwoord biedt op hun vragen. Val ze dan ook niet lastig met allerlei randinformatie over je onderneming die de bezoeker afleidt van de kernboodschap. Doe je aan pure zelfpromotie, dan zal dat spammy overkomen en zal je veeleer bezoekers verliezen dan dat er bijkomen. Wil dat zeggen dat je je bedrijf moet doodzwijgen? Helemaal niet. Links naar producten die gerelateerd zijn aan je blogpost, zijn bijvoorbeeld erg waardevol. Zolang je de bezoeker boeit en helpt, zijn merkboodschappen geen probleem.

3. Je geeft nooit feedback op reacties

Lezers van blogposts houden van interactie. Vaak zijn ze na het lezen van je artikel op zoek naar extra informatie of duiding en laten ze dat weten in een reactie. Laat die ‘comments’ nooit onbeantwoord maar reageer zo snel mogelijk. Elke reactie is een kans om je klantenbestand uit te breiden! Aan de hand van automatische meldingen weet je altijd wanneer iemand op je blogpost heeft gereageerd.blogpost schrijven

4. Je bent allergisch aan afbeeldingen

Zien jouw blogposts eruit als een droge blok tekst. Dan zal je ongetwijfeld heel wat verkeer mislopen. Een leuke afbeelding of video houdt je blogpost boeiend. De bezoeker van je blog is ook maar een mens: entertain hem en gebruik wat humor!

5. Je doet aan overoptimalisering

Keywords en SEO zijn belangrijk, maar er zijn grenzen. Zorg ervoor dat je website niet te artificieel oogt door overmatig gebruik van keywords. Af en toe wat synoniemen en alternatieve zinsconstructies inlassen maakt je tekst beter leesbaar en zal Google dan ook nooit afstraffen.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *