Vier tips voor het schrijven van steengoede content

content-marketing1-300x207Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van het belang van content marketing. Door deelbare content te creëren op hun website of blog, trekken ze klanten aan waarvan ze hopen dat het merkambassadeurs worden. Er zijn twee basisregels voor goede deelbare content: je content moet overeenstemmen met je bedrijfsactiviteiten én de vragen van de lezer beantwoorden. Lees hieronder hoe je dat nu juist aanpakt.

Definieer je kennisveld

Leuke ideeën heb je waarschijnlijk genoeg. Maar ze moeten natuurlijk relevant zijn en je bezoekers ook werkelijk helpen. Maak voor je begint te schrijven dus best een algemene lijst van onderwerpen die belangrijk zijn voor je sector. Zorg natuurlijk dat ze ook gelinkt zijn aan je merk en producten. Aan de hand van deze lijst zal je de relevantie van je concepten snel kunnen toetsen. Zo verlies je geen tijd aan niet-relevante content en weet je zeker dat je content je merk ondersteunt. Want dat is natuurlijk de bedoeling.

Vind de juiste bronnen en lees

Geen enkele sector staat stil. Zoek dus websites en blogs die de vinger op de pols hebben en blijf up-to-date door voldoende leestijd vrij te maken. Analyseer trends en probeer te bepalen welke waarde ze hebben voor je doelpubliek. Goede content beantwoordt immers de prangende vragen van je lezers.

Stel deadlines voorop en behaal ze

Zonder deadlines, en de druk die ze met zich meebrengen, zal je na een tijdje waarschijnlijk minder gemotiveerd zijn om content te schrijven. Je maakt best een gevarieerde content kalender om je focus te behouden. Het zal je helpen om van content schrijven een gewoonte te maken.

Schrijf en herschrijf

Je kan inspiratie halen uit je leeswerk, maar je kan bijvoorbeeld ook anekdotes delen of interessante cases toelichten. Hoe meer je content schrijft, hoe vlotter het zal gaan. Blijf ook steeds herschrijven en perfectioneer je ideeën. Dit zal je content alleen maar ten goede komen.

Executive Summary

Vier tips voor het schrijven van goede content
Deelbare content creëren is het geheim van goede content marketing. Ontdek hier hoe je dat nu juist aanpakt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *