SEO en aangename gebruikerservaring combineren op je landingspagina

landingspagina1SEO en een fijne gebruikerservaring lijken elkaar tegen te spreken. SEO-gewijs proberen we vaak alle landingspagina’s vol te stoppen met keywords. Dat gaat natuurlijk ten koste van de gebruiksvriendelijkheid. Gelukkig kunnen beiden eenvoudig met elkaar in balans gebracht worden.

Vind de balans tussen SEO en gebruikerservaring

De landingspagina moet een verwelkoming van bezoekers op je site zijn, het is immers de eerste indruk van je bedrijf of product. Daarnaast wil je ook graag dat deze bezoeker doorklikt naar andere locaties op je site en uiteindelijk overgaat tot één of andere vorm van conversie. Als je je bezoeker afschrikt met een landingspagina die op vlak van SEO erg hoog scoort maar een slechte gebruikerservaring biedt, zal je ondanks een hoog aantal bezoekers je boodschap niet kunnen verspreiden.

SEO en UX, een geslaagde combinatie

We hebben echter goed nieuws: SEO en gebruikerservaring, oftewel user experience (UX), gaan wél samen. Het is belangrijk om een aantrekkelijke pagina op te bouwen zonder aan vervelende keyword stuffing te gaan doen. Zorg er dus voor dat de inhoud leesbaar blijft. De juiste balans vinden tussen SEO en gebruikerservaring is extreem belangrijk.

Tips voor betere landingspagina’s

De sleutel tot een goede landingspagina ligt in deze balans. Optimaliseer je pagina zodat ze bovenaan in de Google-zoekresultaten verschijnt, maar zorg er zeker ook voor dat je pagina er aantrekkelijk uitziet en gebruiksvriendelijk is. Alleen zo zullen bezoekers je site als interessant ervaren. Onderstaande tips kunnen je hier zeker bij helpen.

Creeër een ervaring.
Maak je content aantrekkelijk door foto’s, filmpjes en een knap design. Zorg ook voor een call-to-action op je landingspagina. Deze elementen zullen er voor zorgen dat je bezoekers meer geneigd zijn om je site goed te bekijken en door te klikken.

Maak het begrijpelijk.
Bezoekers moeten alles meteen begrijpen wanneer ze op je landingspagina terecht komen. Zorg dus voor een beknopte maar duidelijke uitleg over je missie, product of service. Gebruik in deze tekst voldoende keywords zodat de pagina trafiek zal genereren, maar vermijd talloze herhalingen van hetzelfde keyword.

Maak je landingspagina scanbaar.
Schrijf je boodschap op een duidelijke manier en breng structuur aan in je tekst. Lange tekstblokken nodigen niet uit tot lezen, opsommingen doen dat wel. Voor SEO is het correcte gebruik van H1 en H2 tags op je landingspagina ook essentieel.

Executive Summary

De balans vinden tussen SEO en gebruiksvriendelijkheid op je landingspagina’s is extreem belangrijk

Dankzij deze tips leer je hoe je dat aanpakt.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *