Negen manieren om je content te laten knetteren

sterke content

knetterende contentWe hebben al veel geschreven over het belang van contenthier, bijvoorbeeld, maar ook hier en hier (én hier!). Om maar te zeggen hoe belangrijk wij het vinden dat blogberichten een meerwaarde bieden aan de lezer. Anders kun je je net zo goed de moeite besparen. Wie elders beter vindt, schuift jouw voorverwarmde kost immers graag opzij, wees daar maar zeker van! De boodschap luidt dus (kort en krachtig): creëer spectaculair sterke content! Hoe je dat doet, leer je hier.

1)      Niet enkel blogartikelen moeten spectaculair zijn. Ook webpagina’s, infographics, Facebookposts en dergelijke moeten opvallen, willen ze niet verzuipen in een zee van middelmatigheid.

2)      Haal je expertise elders. Wie spectaculair goed wil zijn moet zich eerst informeren. Je input haal je overal waar je hem kunt vinden: bij klanten, concurrenten, toonaangevende blogs, …

3)      Vermeld je bronnen en geef de naam van websites mee die aanvullende info hebben voor je lezer. Dat wordt niet alleen door die laatste geapprecieerd, ook wie door jou vermeld wordt zal de geste waarderen en jou, bijgevolg, graag een plezier terugdoen (bijvoorbeeld door naar je blog te linken).

4)      Dat gezegd zijnde: focus niet te veel op linkbuilding! Content is waar het om draait, weet je nog?

5)      Er zijn vele manieren om tot spectaculaire content te komen. Zet je product in de kijker, laat een klant aan het woord, een medewerker en – het belangrijkste – vertel een verhaal!

Je content laten opbrengen

6)      Urenlang geploeterd op die ene spectaculaire blogpost? Dan wil je ook dat jouw meesterwerkje wordt gelezen. Wat reclame kan dus geen kwaad. Facebook, LinkedIn, Google+, de kanalen zijn bekend! Ook lang na de publicatie van je stukje kun je trouwens nog promotie voeren.

7)      Spectaculaire content vangt veel wind. Het resultaat voor jou? Je legt contacten, ontdekt nieuwe afzetmarkten voor je product(en) en vergroot je algehele zichtbaarheid op het internet. Doe daar dan ook wat mee! Probeer zoveel mogelijk nieuwe bronnen te verzilveren!

8)      Recycleer! Gebruik een blogpost gerust opnieuw om een infographic van te maken, verwerk het in een video of citeer uit eigen werk op Twitter en Facebook. Zo vergroot je de levensduurte van één post.

9)      Niemand die precies weet wat jouw spectaculaire content zal opleveren. Eén ding staat echter wél vast: je zult er veel van leren! Gebruik de feedback die je krijgt om beter te worden en plan je volgende stuk met die informatie in het achterhoofd.

En als dat allemaal niet lukt, dan kun je je blog ook steeds overlaten aan professionals die geboren zijn met het content marketingvirus in hun lijf!

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *