23.01.2012 - Content

Inspirerend Wonen – nieuw online magazine ‘where content meets’

Onlyhumans en enkele merken sloegen de handen in elkaar en stellen een gloednieuw online magazine voor: ‘Inspirerend Wonen’ / Inspiration Maison.

Hier komt men alles te weten over bouwen, verbouwen, wonen en decoreren. Bovendien worden dagelijks artikels geschreven over de nieuwste trends binnen de designwereld of interieurarchitectuur. Ook de laatste veranderingen op vlak van woonbonussen en premies worden onder de loep genomen.

Online platform

Naast eigen redactie werken verschillende partners mee zoals Lambrechts, Hubo, Woningen Blavier, DVV, Primagaz, … Een geoliede samenwerking tussen verschillende merken die zorgt voor een zeer gevarieerd online magazine waarbij men terecht kan voor uiteenlopende content: van interviews tot filmpjes, columns, informatieartikelen en woningnieuws.

Men werkt ook volop aan een forum, waarbij iedereen terecht kan voor vragen over alles wat met ‘wonen’ of ‘bouwen’ te maken heeft.

Online+offline?

Het platform is opgestart om tegemoet te komen aan enkele ‘online’ noden. Bedrijven zitten tegenwoordig steeds meer met de volgende vragen: “Hoe moeten we de informatie over onze producten bij onze klanten krijgen?” “We hebben veel offline content en mooie afbeeldingen maar kunnen we die ook online verspreiden?” “Kunnen we samenwerken met andere merken om ons product online meer bekendheid te geven.” Offline weten brands best wel welke richting ze moeten uitgaan, maar online blijft dit allemaal nog wat vaag. Nochtans biedt het web ontzettend veel mogelijkheden om de reeds bestaande content te verspreiden.

Contextual Content Platform

Content marketing zit reeds langer in de lift. Bedrijven zetten in op een blog of andere online content om zo bestaande klanten te informeren, een sterk imago op te bouwen, leads te genereren of om expertise te tonen binnen een bepaald vakgebied.  Nieuwe en originele content kan dus zeker bijdragen aan een stijging van trafiek naar de website én een stijging van potentiële klanten. 

Het contextual content platform gaat nog een stapje verder. Het verspreidt waardevolle content in een specifieke omgeving: een online magazine 'Inspirerend Wonen' waar verschillende merken samenwerken. Merken met een gelijkaardige doelgroep bundelen hun krachten om zo mensen te inspireren, informeren,… Een algemene redactie zorgt daarenboven voor een ideaal evenwicht tussen verschillende topics.

Wil je op de hoogte blijven van de laatste woonnieuwtjes? Volg 'Inspirerend Wonen' op Facebook of Twitter.

Veel leesplezier!

Onlyhumans

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze wandelgangen.

Lees meer van Onlyhumans