Hoe gedateerde content nieuw leven inblazen?

content heropwaarderen

Is jouw content oud en passé? Dan is het tijd om daar verandering in te brengen. Gedateerde content rendeert namelijk niet. In tegenstelling zelfs: je wordt ervoor afgestraft door Google en je bezoekers. Geef je bezoekers dus nieuwe, frisse content om te lezen. Het zal je bounce rate verlagen en je zoekverkeer ten goede komen.

Waarom je gedateerde content niet mag negeren

Wat doet verse content voor jouw website?

  • Het houdt de website licht.
  • Het houdt je website up-to-date en fris.
  • Het verbetert de gebruikservaring.
  • Het levert meer zoekvolume op.
  • Bezoekers hangen aan je lippen, of liever: aan je content.
  • Lagere bounce rate.

Laat je verouderde content dus niet links liggen.

Je gedateerde content opfrissen: de mogelijkheden

Verwijs gedateerde pagina’s door

Het doel hiervan is om de gedateerde pagina’s naar een andere pagina door te verwijzen. Deze pagina’s moeten gelijkaardige en relevante informatie bevatten die niet gedateerd is. Anders heeft doorverwijzen geen nut.
Enkele goede voorbeelden van pagina’s die je kan doorverwijzen zijn:

  • verouderde producten
  • seizoensgebonden producten
  • uitverkochte producten

Zulke pagina’s kan je beter doorverwijzen naar producten in dezelfde categorie die ook relevant zijn. Later, zoals bij seizoengebonden en (tijdelijk) uitverkochte producten, kun je je verkeer terug naar de juiste pagina leiden.

Verwijder gedateerde content

Dit is de eenvoudigste manier om van je gedateerde content af te geraken. En het is ook de slechtste manier. Je verwijdert niet alleen je content, maar ook inkomende links. Als je iets verwijdert, laat het dan herhalende content zijn of een eenmalige promotie waarvoor een unieke pagina is gemaakt.

Maak gedateerde content weer up-to-date

Dit is de moeilijkste manier om je gedateerde content weer hip te maken. Het is hard werk, maar het loont. Analyseer je content en kijk welke informatie outdated is, welke producten niet meer van toepassingen zijn, welke events voorbij zijn, … Maak je content up-to-date en steek hem in een nieuw jasje.
Veel content heeft slechts schoonheidsfoutjes. Enkele voorbeelden zijn:

  • Verouderde events
    Organiseer je een jaarlijks event? Verander dan simpelweg je datum, programma en introductie. Het kan zijn dat je algemene content ook een opfrissing nodig heeft. Dat hangt van situatie tot situatie af.
  • Naamsveranderingen
    Soms kloppen de namen van producten, diensten of merken niet meer. Houd dit up-to-date. Anders verwar je je bezoekers.
  • Verouderde producten
    Vernieuw of vervang deze producten. Pas de informatie aan en you’re good to go.
  • Ingevulde jobs of verkocht vastgoed
    Zijn je vacatures momenteel ingevuld of is je vastgoed verkocht? Zet er dan even een melding bij. Geen grote moeite. En wanneer je achteraf nieuwe jobopeningen hebt staan of nieuw vastgoed verkoopt, kun je deze gemakkelijk plaatsen.
Executive Summary

Hoe kan je je gedateerde content weer fris en relevant maken? Dit artikel geeft u alle mogelijkheden mee om uw oude content weer up-to-date te maken in no time.

Leave A Comment




    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *